بهبود شرایط اقتصادی بسیاری از بزهکاری های اجتماعی را برطرف می کند

سرویس کردستان - استاندار کردستان با اشاره به تاثیر بیکاری و شرایط اقتصادی در بروز سرقت و بزهکاری، گفت: برای برطرف شدن بسیاری از بزهکاری‌ها باید شرایط اقتصادی و اشتغال را بهبود ببخشیم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در سومین جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با سرقت کردستان، گفت: آمارها نشان می‌دهد اقدامات و تلاش‌های مجاهدانه‌ای توسط نیروهای فداکار انتظامی استان صورت گرفته اما طی ۲ سال گذشته بسیاری از کسب و کارها با فشار اقتصادی مواجه شدند و این امر ارتباط مستقیمی با وقوع سرقت‌ها دارد.

وی هنر را موثرترین زبان در فرهنگ‌سازی دانست و اظهار کرد: پخش موشن‌گرافی و برنامه‌های هنری، از شبکه‌های تلویزیونی می‌تواند در جلوگیری از خسارت به اموال عمومی موثر باشد.

استاندار کردستان از پیشنهاد مسئول امور فرهنگی سپاه در خصوص همکاری گشت‌های رضویون بسیج با نیروی انتظامی استقبال کرد و افزود: هر جا کارها مردمی شود اثرگذاری بیشتر خواهد بود لذا با امضای تفاهم‌نامه میان این دو مجموعه این امکان فراهم می‌شود هر جا را که نیروی انتظامی نمی‌تواند پوشش دهد، بسیج پوشش خواهد داد.

زارعی کوشا بر ضرورت اطلاع‌سانی هرچه بیشتر در خصوص معرفی صندوق‌های امانات بانک‌ها تاکید کرد و ادامه داد: استفاده مردم از این صندوق‌ها می‌تواند در کاهش سرقت‌ها و حفظ اموال شهروندان بسیار موثر باشد.

گشت رضویون بسیج برای کاهش سرقت در کردستان به میدان آمد

فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: تعامل بسیار خوبی با بسیج داریم و گشت رضویون ما نیز فعال است تا کاهش سرقت را در استان شاهد باشیم.

سردار علی آزادی یادآور شد: 53 درصد سرقت‌های انجام شده در کردستان مربوط به سنندج است در حالی که 31 درصد جمعیت استان در سنندج ساکن است.

وی گفت: سقز، قروه، مریوان، کامیاران، دهگلان، دیواندره، بیجار، بانه و سروآباد در رده‌های بعدی وقوع سرقت در استان بعد از سنندج قرار دارند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه سرقت با 16درصد دومین جرمی است که بعد از تصادفات در استان رخ می‌دهد، اظهار کرد: میانگین کشف جرائم در استان 10 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

سردار آزادی با اشاره به اینکه هر سازمانی خودش متولی حراست از اموال خودش است، افزود: تعامل بسیار خوبی با بسیج داریم و گشت رضویون ما نیز فعال است تا کاهش سرقت را در استان شاهد باشیم.

سپاه برای اجرای گشت رضویون در محلات استان کردستان آمادگی دارد

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این جلسه از اعلام آمادگی سپاه و بسیج برای همکاری در جهت جلوگیری و کاهش سرقت در استان خبر داد و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در راستای جلوگیری و کاهش سرقت در استان استفاده کرد.

سرار علیرضا مدنی از اعلام آمادگی برای همکاری و پای کار آمدن بسیجیان جهت جلوگیری از سرقت در استان خبر داد و یادآور شد: سپاه همانند همیشه پای کار و در این راستا نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر 24081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha