وقوع ٧ تصادف جاده ای طی یک روز در آذربایجان غربی

سرویس آذربايجان غربى- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از امدادرسانی نجاتگران پایگاه های امداد و نجات بین شهری این استان به ۷ حادثه رانندگی در یک روز خبر داد و گفت: در مجموع این حوادث ٢٩ تن مصدوم شده اند.

امیر جعفرزاده مدیرعامل استان با اعلام این خبر، به کردپرس بیان کرد: در طی اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در روز جمعه سوم دیماه ۱۴۰۰ پایگاه های امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر برای ۷ حادثه جاده ای امداد رسانی کردند.

او اظهار کرد: نجاتگران مستقر در پایگاههای امداد و نجات جاده ای ایواوغلی در شهرستان خوی، پایگاه امداد و نجات جاده ای حیدرآباد شهرستان نقده و پایگاه امداد و نجات جاده ای برده رشان در شهرستان میاندوآب هر کدام به تصادفات جاده ای حوزه استحفاظی امداد رسانی کرده ،پس از رها سازی مصدومین، آنها رابه نزدیکترین مراکز درمانی انتقال داده اند.

او ادامه داد: در این ۷ تصادف جاده ای ۲۹ نفر حادثه دیده، ۱۶ مصدوم که نجاتگران جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط خاص صحنه تصادف،ضمن تثبیت صحنه حادثه، ارزیابی و امداد و کمکهای اولیه ۳ نفر توسط آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در مورد رعایت بعضی نکات رانندگان در این روزهای سرد و برفی استان توصیه‌های لازم‌برای سفر درزمان برف وکولاک داشتند که رانندگان بررسی برف پاک کن ها، ترمز خودرو ، استفاده از ضد یخ، روشن نگه داشتن چراغ های روشنایی و هشدار دهنده و به همراه داشتن یخ شکن و زنجیر چرخ،اطمینان داشتن از وضعیت فنی خودرو در جاده های کوهستاهی در فصل سرما و هنگام بارش برف ، برای شهروندانی که قصد سفر دارند لازم است.

او تاکید کرد: شهروندانی که در کولاک در خودرو محبوس می شوند، باید حتما چراغ‌ های خطر را روشن کرده ، هر ۱۰ دقیقه موتور و بخاری را روشن کنند. رانندگان محترم هنگام بارش برف وکولاک حتی‌الامکان از سفرخود داری کنند، در مواقع ضروری و در این شرایط جوی سعی کنندسفر در روز را انتخاب کنند، به تنهایی رانندگی نکنند، در جاد‌های اصلی حرکت کنند و برنامه و ساعت حرکتشان را به دیگران اطلاع دهند. درصورت نياز به کمک باشماره ١١٢ ندای امداد، یا۱۱۰ تماس‌ حاصل‌ کنند.

کد خبر 24015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha