جان باختن سه کارگر سوری در حمله نژادپرستانه در ازمیر

سرویس ترکیه - سه کارگر جوان سوری بر اثر اقدام نژادپرستانه یک شهروند اهل ازمیر جان خود را از دست دادند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه هویت سه کارگر جوان سوری را که در یک حمله نژادپرستانه در ازمیر کشته شده بودند، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش 3 کارگر سوری به نام های مامون النبهان 23 ساله، احمد العلی 21 ساله و محمد البیش 17 ساله در 16 نوامبر در یک حمله نژادپرستانه در منطقه گوزل باغچه ازمیر جان خود را از دست دادند. پس از این ماجرا انجمن های حقوق بشری تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

بر اساس گزارش انجمن حقوق بشر ترکیه (İHD) شاخه ازمیر، فردی که هویت او فاش نشده است، بدون خصومت قبلی و تنها با انگیزه های نژادپرستانه، شبانه در حالی که کارگرهای سوری در خواب بوده اند، با ریختن بنزین سرپناه آنها را به آتش کشیده که باعث جان باختن این سه جوان شده است. او پس از این کار دو شهروند ترکیه را نیز با سلاح کشته است. خانواده های این افراد از سوی پاسگاه پلیس فراخوانده شده اند و به آنها هشدار داده شده است که سکوت کنند.

طاها القاضی شاهد این ماجرا نیز به انجمن حقوقدانان آزادی (ÖHD) گفت که 3 جوان سوری کارگر بوده اند. القاضی با بیان اینکه فردی به نام کمال دو روز پیش از ماجرا تهدید کرده است که محل زندگی کارگرهای سوری را به آتش خواهد کشید، گفت: او پس از آن سرپناه جوانان را به آتش کشیده است. القاضی گفت: دو تن از جوانان سوری در عرض 15 ساعت جان خود را از دست دادند و یک جوان دیگر هم بعد از یک هفته بر اثر جراحت های وارد شده جان خود را از دست داده است.

تحقیقات انجمن حقوق بشر ازمیر و سازمان پناهجویان شاخه ازمیر در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 23817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha