ترمیم و احیای سیل بندهای حوزه آبریز در شهرستان دره‌شهر ضروری است

ایلام - مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در نشست ستاد بحران شهرستان دره شهر بر لزوم ترمیم و احیای سیل بندهای حوزه آبریز در شهرستان دره‌شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، آیت قیصربیگی با اشاره به وقوع سیل ۹۸ در شهرستان دره شهر گفت: در آن حادثه به خوبی ضعف زیرساخت‌های موجود نمایان شد و انتظار می رفت بعد از آن واقعه در این حوزه استاندارد سازی می شد اما علی رغم تلاش های زیاد هنوز بسیاری از مسائل و مشکلات در این منطقه از استان حل نشده و نیازمند توجه جدی متولیان امر است.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان در ادامه ضمن انتقاد از کمبود برخی امکانات به ویژه در حوزه شهرداری‌های شهرستان گفت: اینکه در یک شهرستان بزرگ و حادثه خیز چون دره شهر هنوز برخی وسایل و امکانات خدماتی چون بیل مکانیکی وجود نداشته باشد اصلا پذیرفتنی نیست و دستگاه های متولی باید در این زمینه چاره جویی کنند.

قیصربیگی با عنوان این مطلب که این شهرستان به لحاظ شرایط خاص توپوگرافی یک منطقه حادثه خیز است، تاکید کرد: در ادوار مختلف تاریخ اغلب حوادث و بلایای طبیعی چون سیل، زلزله، آتش سوزی و ... در این منطقه از استان رخ داده است و این مهم بر نقش و اهمیت ستاد مدیریت بحران می افزاید.

مدیرکل مدیریت بحران بحران استانداری در ادامه خواستار ترمیم و احیای سیل بندهای حوزه های آبریز در شهرستان دره‌شهر شد و گفت: با توجه به سابقه بارش‌های رگباری و سیل آسا و همچنین وجود رودخانه‌های بزرگی چون سیمره در این شهرستان می‌طلبد هم در حوزه آبخیزداری و ایجاد سیل بندهای مختلف و هم در ایجاد ظرفیت سازی برای هدایت و دفع آب های سطحی اقدام عاجل صورت پذیرد.

کد خبر 23644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha