گروه‌های تحت حمایت ترکیه در ازای آزادی زندانیان از خانواده‌ها اخاذی می‌کنند

سرویس سوریه-بر اساس آمار مرکز اسناد تخلفات در شمال سوریه، تعداد بازداشت‌شدگان عفرین و اطراف آن توسط گروه‌های تحت حمایت ترکیه از ابتدای سال جاری تا امروز به ۶۶۰ نفر از جمله ۱۱ کودک و ۳۷ زن رسیده است و این گروه‌ها در ازای آزادی زندانیان از خانواده‌‌های آنان اخاذی می‌کند.

به گزارش کُردپرس، سازمان حقوق بشر عفرین روز چهارشنبه اعلام کرد که اعضای سپاه المجد تحت فرمان ترکیه از خانواده‌های یک زندانی اهل منطقه بلبل در حومه عفرین در شمال حلب خواستند تا پنج هزار دلار برای آزادی وی بپردازند.

این مرکز افزود، که این گروه مسلح ملکی احمد رشید، اهل روستای کیله را به اتهام رفتن به نزدیک پست نگهبانی اداره خودمختار در منطقه تل رفعت دستگیر کرده است.

این سازمان اعلام کرد که سه ماه پس از دستگیری «رشید»، این گروه با خانواده وی تماس گرفته و خواستار پرداخت پنج هزار دلار آمریکا برای آزادی وی شده‌اند.

یکشنبه گذشته، به گفته سازمان حقوق بشر عفرین، پلیس نظامی این گروه شبه نظامی، دو تن از ساکنان ناحیه معبتلی در حومه عفرین را بدون هیچونه هشداری بازداشت کرد.

این شبه نظامیان فرید مصطفی بن احمد ۴۸ ساله اهل روستای عماره و جهاد محمد منصور ۴۵ ساله اهل روستای شورابه در حومه نهیه را دستگیر کردند.

به گزارش سازمان حقوق بشر عفرین، آنها بدون اطلاع از دلایل دستگیری به مقر پلیس نظامی در مرکز ناحیه معبتلی منتقل شدند.

بر اساس آمار مرکز اسناد تخلفات در شمال سوریه، تعداد بازداشت‌شدگان عفرین و اطراف آن توسط گروه‌های تحت حمایت ترکیه از ابتدای سال جاری تا امروز به ۶۶۰ نفر از جمله ۱۱ کودک و ۳۷ زن رسیده است.

کد خبر 23441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha