استراتژی بایدن و ترامپ در مورد کردها و سوریه تفاوتی  ندارد

سرویس جهان- جیمز جفری معتقد است دولت جدید آمریکا همان استراتژی دولت قبلی در مورد کردها و سوریه را دنبال می کند اما دولت بایدن باید با ایجاد توافق فراگیر در مورد بحران سوریه به جنگ در این کشور پایان دهد.

به گزارش کردپرس، جیمز جفری، مسئول امور سوریه در دولت دونالد ترامپ، در مقاله ای که در نشریه فارین افرز منتشر شده از این که دولت جدید آمریکا برنامه ای برای پایان دادن به بحران در سوریه ندارد انتقاد کرده است.

او در این مقاله تاکید کرده است که دولت جو بایدن، تقریبا در حال اجرای تمام برنامه هایی است که در دولت قبلی در مورد کردها و سوریه دنبال می شد که از جمله آن ادامه حضور در سوریه، حمایت از کردها در جنگ با داعش، تحریم اقتصادی سوریه و هشدار به طرف های درگیر جنگ مانند ترکیه، کردها و شورشیان به حفظ آتش بس است.

جیمز جفری به دولت بایدن توصیه کرده است در پیش گرفتن چنین برنامه هایی در سوریه به حل بحران کمک نمی کند بلکه باید برای ایجاد یک توافق گسترده برای ایجاد ثبات در این کشور تلاش کند.

او معتقد است که آمریکا بحران سوریه را نادیده گرفته که این مسئله به ادامه بن بست کنونی در این کشور کمک می کند. آمریکا باید رویکردی دیپلماتیک برای حل بحران در سوریه را دنبال کند.

از نظر جیمر جفری، دولت ترامپ در مورد سوریه فعالتر عمل کرده است زیرا توافقاتی با روسیه درباره برخی مسائل در سوریه انجام داد که ادامه این تعامل توسط دولت بایدن می توانست پیامدهای مثبت بیشتری در مورد ثبات در سوریه داشته باشد.

از نظر نماینده سابق آمریکا در امور سوریه، آمریکا بهتر است مبارزه با داعش در سوریه را به روسیه واگذار کند.

جیمز جفری معتقد است تلاش دولت بایدن برای ایجاد توافق در سوریه می تواند به پایان جنگ در این کشور کمک کند.

کد خبر 23361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha