لزوم توجه واشنگتن به ایجاد آشتی میان جریانات کردی و ملزم کردن ترکیه به حفظ آتش بس

سرویس جهان- اندیشکده واشنگتن به دولت جو بایدن توصیه کرده است که هر چه بیشتر برای ایجاد آشتی میان جریانات کردی در سوریه، ملزم کردن ترکیه به حفظ آتش بس با کردها و توجه بیشتر به جوامع غیرکرد در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه تلاش کند.

به گزارش کردپرس، اندیشکده واشنگتن برای سیاست های خاورمیانه به دولت آمریکا توصیه کرده است جهت جلوگیری از ادامه تهدیدهای ترکیه علیه کردها و ظهور دوباره داعش، نیروهای خود را همچنان در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نگاه دارد. از نظر این موسسه نیروهای آمریکایی باید مدت بیشتری در منطقه تحت کنترل کردها حضور داشته باشند که نمونه بارز آن ادامه حضور آمریکا در کره جنوبی و ژاپن است.

این اندیشکده همچنین به دولت بایدن توصیه کرده است برای اجرای برنامه های توسعه در مناطق تحت کنترل کردها تلاش کند و اداره خودگردان را ملزم کند تغییراتی را در زمینه برنامه های اجتماعی، برنامه تحصیلی و غیره در جهت توجه بیشتر به اقلیت های مذهبی و قومی غیر کرد در این مناطق انجام دهد.

همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، به دولت آمریکا توصیه شده برنامه توسعه انسانی، زیرساختی و اقتصادی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی این منطقه اجرا کند.

اندیشکده واشنگتن از دولت بایدن خواسته است همچنان برنامه ایجاد آشتی میان حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه و و شورای میهنی کرد سوریه، به عنوان دو طیف اصلی در سوریه را دنبال کند و با ایجاد توافق میان آن دو، زمینه تشکیل ساختار اداری منسجم در این منطقه را فراهم کند. این اندیشکده تاکید کرده است که فقط آمریکا می تواند کردهای سوریه را وادار به ایجاد توافق کند.

این اندیشکده نزدیک به دولت آمریکا تاکید کرده است که آمریکا باید اطمینان پیدا کند که ترکیه به حفظ و بقای آتش بس و عدم تجاوز مجدد به مناطق تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه پایبند است.

همچنین به دولت بایدن توصیه شده که موقعیت اقتصادی شمال شرق سوریه را با استفاده از ذخایر نفتی موجود در این منطقه بهبود بخشد و از دستیابی داعش به این میدانها جلوگیری کند.

اندیشکده واشنگتن به دولت بایدن توصیه کرده است برای استرداد اعضای زندانی داعش به کشورهای مختلف جهان تلاش کند و زمینه بهبود وضعیت کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه را در جهت جلوگیری از رادیکل تر شدن افراد ساکن در آن و یا پیوستن دوباره آنها به داعش فراهم کند.

این اندیشکده با اشاره به جان باختن بیش از 10000 تن از نیروهای کرد-عرب سوریه در جنگ با داعش و تلفات ناچیز نیروهای ائتلاف در این راه، حمایت آمریکا از کردهای سوریه و دیگر جوامع ساکن در منطقه شمال شرق سوریه را زمینه ساز ایجاد ثبات بیشتر در این کشور و رفع تهدیدهای تروریستی دانسته است.

کد خبر 23309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha