مجمع مطالبه گران مردمی کردستان تشکیل شد

سرویس کردستان- مجمع مطالبه گران مردمی کردستان در راستای نظارت مردمی و آموزش نحوه صحیح مطالبه گری در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مجمع مطالبه گران مردمی کردستان همزمان با سراسر کشور در راستای گسترش نظارت مردمی بر مسئولان با حضور مطالبه گران استان تشکیل شد.

در این زمینه به گفته مسئول مشارکت های مردمی قرارگاه قرب، کردستان یازدهمین استانی است که در آن مجمع مطالبه گران استانی به شکل انسجام یافته تشکیل شد و در دیگر استان های باقیمانده هم زیرساخت تشکیل این مجمع فراهم شده و به زودی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

«صادق احمدی» هدف از تشکیل مجمع مطالبه گران را نظارت مردمی و نحوه صحیح مطالبه گری دانست و افزود: مطالبه گران هرکدام نقاط قوتی دارند که می تواند به مابقی کمک کند. همانند رسانه ای کردن یا ارتباط گیری با مجموعه دستگاه قضا و دیگر دستگاه های اجرایی لذا هدف بیان نحوه صحیح مطالبه گری است.

او با بیان اینکه مهم ترین بحث در تشکیل این مجمع انتقال تجربه است، تصریح کرد: کسی که مسیر مطالبه گری را رفته بهتر می تواند مابقی افراد را راهنمایی کند و همه این دور هم جمع شدن ها باعث کمک به مسیر مطالبه گری خواهد شد.

«احمدی» در پاسخ به این سؤال که این مجمع چقدر روی پاسخ گویی مسئولان اثرگذار است، گفت: وقتی مطالبه گری گروهی شکل گیرد قدرتی ایجاد می شود که مسئولان را وادار به پاسخ گویی می کند چون با یک قدرت جمعی روبرو است اما وقتی فردی مطالبه شود آن مسئول خود را ملزم به پاسخ گویی نمی داند لذا جمع مطالبه گران خاصیت پاسخ گو کردن مسئولان را فراهم خواهد کرد.

این مجمع که با حضور تعدادی از مطالبه گران فعال در سطح استان برگزار شد به مسایلی همانند فسادهای اداری، مشکلات حاد شهرستان های مختلف از جمله بحران آب، وضعیت بهداشت و درمان، وضعیت کارخانه لاستیک بارز، مشکلات مرتبط به معادن استان، مشکلات مرزی و کولبران و ... پرداخته شد.

در این نشست با رأی گیری صورت گرفته «حامد امیریان» به عنوان دبیر و «رزگار فاتحی» به عنوان نایب دبیر مجمع مطالبه گران مردمی کردستان انتخاب شدند./

کد خبر 21552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha