حکیم در دیدار با مسعود بارزانی: سران سیاسی برای رسیدن عراق به ثبات از سقف منافع خود عقب‌نشینی کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان، تحولات سیاسی، امنیتی و نتایج انتخابات و پیامدهای آن در صحنه سیاسی کشور را بررسی کرد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از دفتر رسانە ای جریان حکمت ملی عراق، در این دیدار که در دفتر مسعود بارزانی در اربیل انجام شد، حکیم سابقه تاریخ مشترک با سران کُرد در مبارزه با دیکتاتوری و ساخت عراق جدید را یادآوری کرد.
وی بر اهمیت کاستن از سقف مطالبات با در نظر گرفتن منافع ملی عراق و لزوم تشکیل دولتی که توان تحقق آمال ملت عراق در تأمین خدمات و فرصت‌های شغلی و حل‌وفصل مسائل بلاتکلیف در کشور را داشته باشد، تأکید کرد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود که ثبات عراق مشروط به پایبندی سران سیاسی کشور به فرهنگ عقب‌نشینی از سقف منافع در راستای تحقق منافع جمعی است و ادامه داد که طرح ملی پیشنهادی وی راه‌حلی مناسب برای حل بحران در کشور است بی آنکه در پی سهمی در دولت آینده باشد.
حکیم همچنین بر ضرورت احترام به حاکمیت ارضی عراق و توقف دخالت‌ها و حملات خارجی تأکید کرد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین دیداری با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق داشت و در این دیدار بر اهمیت بررسی دقیق شکایت‌های انتخاباتی و تحقق شفافیت انتخاباتی و بازیابی اعتماد به نظام سیاسی و دموکراسی در کشور تأکید کرد.

کد خبر 21453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha