نامزد حائز اکثریت آرا در کرکوک: ترکمان ها و عرب ها نیز به نامزد حزب دمکرات رأی دادند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک نامزد برنده حزب دمکرات کردستان در استان کرکوک که حائز اکثریت آرا شده است گفت رأی دهندگان ترکمان و عرب به نفع حزبش در انتخابات پارلمانی زودهنگام ماه گذشته رأی داده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، شاخوان عبدالله در این باره گفت: رأی شهروندان ترکمان و عرب به نامزد حزب دمکرات کردستان نشان دهنده آن است که آنها بر این باور هستند که حزب دمکرات عامل ثبات در کرکوک است.

شاخوان عبدالله افزود: حزب دمکرات، درصدد انتقال تجربه اقلیم کردستان در زمینه خدمات و امنیت به کرکوک است. به ویژه اینکه این شهر دارای امکانات مادی و انسانی فراوانی است. اما افراد مفسد در زمینه پیشرفت این استان سنگ اندازی کرده اند.

این نامزد حزب دمکرات در انتخابات پارلمانی ماه گذشته عراق در استان کرکوک، 38 هزار رأی به دست آورده و در سطح این استان رأی اول و در سراسر عراق رأی دوم را به دست آورده است.

یادآور می شود حزب دمکرات کردستان، در استان کرکوک با دو نامزد وارد رقابت های انتخاباتی شد و هر دوی آنها پس از به دست آوردن مجموع 50 هزار رأی به مجلس عراق راه یافتند.

این نماینده جدید حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق درباره بازگشت نیروهای پیشمرگ به استان کرکوک و سایر مناطق مورد مناقشه گفت: بازگشت نیروهای پیشمرگ به این استان، عامل ثبات در آن خواهد بود و به همراه نیروهای امنیتی و ارتش عراق به حفظ امنیت استان در مقابل تهدیدات به ویژه از سمت جنوب استان خواهند پرداخت.

شاخوان عبدالله تصریح کرد: بازگشت نیروهای پیشمرگ به مردم مناطق مذکور – به ویژه پس از حملات اخیر علیه کشاورزان و شهروندان عادی - برای مقابله با چالش های بزرگ اطمینان خواهد داد و همه این امور، تسریع در مشارکت دادن نیروهای پیشمرگ به همراه ارتش عراق در حفظ امنیت کرکوک را ضروری می نماید.

یادآور می شود دولت فدرال عراق به همراه اقلیم کردستان همچنان برای تشکیل دو لشکر مشترک از نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق مذاکره می کند تا دو لشکر مذکور در مناطق مورد مناقشه و در رأس آنها، کرکوک مستقر شوند. این در حالی است که نیروهای سیاسی ترکمان و عرب با این اقدام مخالفت کرده اند.

این نامزد برنده حزب دمکرات در انتخابات پارلمانی عراق همچنین گفت: عرب ها و ترکمان ها در دیدار با ما خواستار بازگشت نیروهای پیشمرگ به مناطق مورد مناقشه شده اند. اما برخی از جریانات که در راستای اهداف برخی کشورهای منطقه فعالیت می کنند فقط در راستای دستیابی به اهداف سیاسی با این موضوع مخالفت می کنند.

کد خبر 21266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha