فراهم شدن زمینه ادامه تحصیل 300 دانشجوی افغان در سلیمانیه از سوی برهم صالح

سرویس جهان- بر اساس گزارش نیویورک تایمز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق و بنیانگذار دانشگاه آمریکایی سلیمانیه، زمینه پذیرش و ادامه تحصیل 300 دانشجوی افغانی را بعد از تسلط طالبان بر افغانستان فراهم کرده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا امروز در گزارشی، از استقرار 109 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه آمریکایی سلیمانیه خبر داد. برهم مصالح، رئیس جمهور عراق و بنیانگذار این دانشگاه زمینه پذیرش و ادامه تحصیل آنها را در سلیمانیه فراهم کرده است.

تاکنون 109 تن از دانشجویان افغانستانی که بعد از تسلط طالبان بر کشورشان و خروج نیروهای آمریکایی توانسته اند از افغانستان خارج شوند، در شهر سلیمانیه و خوابگاه دانشگاه آمریکایی این شهر اسکان یافته اند. قرار است نزدیک به 200 دانشجوی دیگر این کشور نیز در این دانشگاه تحصیل خود را ادامه دهند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، خیرین آمریکایی مبلغ 3 میلیون دلار برای تامین هزینه این افراد اختصاص داده اند و دولت قطر نیز هواپیماهای این کشور را برای خارج کردن آنها از افغانستان و انتقال آنها به سلیمانیه بکار گرفته است.

خروج جنجالی آمریکا از افغانستان که تسلط بی دردسر طالبان بر این کشور را در پی داشت، باعث شد تعداد زیادی از شهروندان این کشور اعم از دانشجویان، مترجمان شاغل در ارتش آمریکا و مقامات دولت سابق کشور را ترک کنند.

کد خبر 21263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha