هدف ترکیه نابودی مردم ما در شمال و شرق سوریه است/برای مقابله با ترکیه آماده ایم

سرویس سوریه - چیا فرات یک فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک هدف از حملات حکومت ترکیه به شمال و شرق سوریه را نابودی مردم این منطقه دانست.

به گزارش کردپرس، چیا فرات، یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) با بیان این که هدف ترکیه نابودی مردم شمال و شرق سوریه است، از آمادگی نیروهای SDF برای مقابله با حملات ترکیه در چارچوب حق دفاع از خود خبر داد.

چیا فرات در ارزیابی تهدیدهای ترکیه در گفتگو با خبرگزاری فرات با بیان اینکه ترکیه مدام به غیرنظامیان حمله می کند، گفت: «بسیاری از مردم ما در نتیجه بمباران هواپیماها و تانک های دولت ترکیه در سرکانی، گری سپی و عفرین به شهادت رسیدند. در تل تمر، زرگان و عین عیسی تنها در ماه های گذشته 6 غیرنظامی شهید شدند که چهار تن از آنها کودک بودند، و بسیاری از خانه های مردم ویران شد. به همین دلیل است که می گوییم حکومت ترکیه دشمن مردم ما است.»

فرات با اشاره به اینکه SDF با ائتلاف بین المللی در حال مبارزه با داعش است، گفت: «ما به همکاری خود با نیروهای ائتلاف ادامه می دهیم. کاش نیروهایی که با آنها علیه داعش می‌جنگیم، حملات دولت ترکیه را متوقف کرده و تهدیدات آنها را محدود کنند. ما به نیروهای نظامی و فرماندهان خود که با شجاعت و فداکاری شان در جهان شناخته می شوند، ایمان داریم. نیروهای نظامی ما در دایره حق دفاع از خود عمل خواهند کرد و از مردم کرد، عرب و آشوری ما محافظت خواهند کرد. ما برای دفاع از خودمان آماده هستیم.»

فرات افزود: «از نظر حکومت ترکیه، مردم و نیروهای دموکراتیک سوریه از یکدیگر جدا نیستند. مردم کرد به زور وادار به مهاجرت شده اند. تعداد کمی از مردم نیز در زیر آزار و اذیت نیروهای ترکیه به زندگی خود ادامه می دهند. آنها هر روز توسط نیروهای تحت امر ترکیه ربوده شده و مورد شکنجه قرار می گیرند. نمونه های زیادی از این اتفاقات در عفرین، گری سپی و سرکانی دیده می شود. به همین دلیل ما اعتقاد داریم که جنگ حکومت ترکیه جنگی علیه مردم ما است. مردم ما به دلیل فهم این واقعیت خانه های خود را ترک نمی کنند.»

این فرمانده SDF با بیان آمادگی نیروهای SDF یرای مقابله با حملات ترکیه گفت: «ما به نیروهای خود ایمان داریم، آنها بسیار با تجربه هستند و از جهت فنی و ایدئولوژیک آموزش لازم را دیده اند.»

فرات در آخر با اشاره به باز بودن حریم هوایی منطقه به روی ترکیه گفت: «بستن آسمان منطقه مسئولیت نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش است، اما حتی اگر آسمان منطقه بسته نشود نیز SDF هیچ گزینه‌ای جز دفاع ندارد.»

کد خبر 20992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha