مهاجران کرد عراق قربانی منازعات سیاسی در اروپا

سرویس جهان- اتحادیه اروپا بلاروس را به سوق دادن هرچه بیشتر مهاجران، از جمله مهاجران کرد عراق به سمت این منطقه متهم کرده است . رسانه های بلاروس نیز اتحادیه اروپا را به بی تفاوتی در مقابل مهاجران و ضرب و شتم آنها از سوی پلیس لهستان متهم کرده اند.

به گزارش کردپرس، جمع زیادی از پناهجویان خارجی که قصد رفتن به اروپای غربی را دارند در مرزهای بلاروس و لهستان گیر افتاده اند. گفته می شود بیشتر این پناهجویان که بالغ بر 400 تن هستند، کردهای ساکن اقلیم کردستان عراق بوده که حوادثی مانند بمباران های ترکیه در این منطقه و بحرانی شدن وضعیت اقتصادی آن، آنها را مجبور به ترک اقلیم کردستان کرده است.

بیشتر این افراد از طریق قانونی و با ویزای توریستی از طریق فرودگاه های اقلیم کردستان و عراق وارد بلاروس شده اند. برخی رسانه های غربی بلاروس را متهم کرده اند که با تسهیل کردن زمینه سفر این افراد، قصد دارد با روانه کردن آنها به سمت مرزهای اتحادیه اروپا، بحرانی آفرینی کند.

اما رسانه های بلاروس امروز نیروهای پلیس مرزبانی لهستان را به ضرب و شتم مهاجران کرد متهم کرده اند. کمیته مرزی بلاروس در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای پلیس لهستان، شب گذشته چهار شهروند کرد را در کمپ موقت در مرز میان بلاروس و لهستان مجروح کرده اند.

کمیته مرزی بلاروس در این بیانه لهستان را به تخلیه قلمرو این کشور از مهاجران و بازگرداندن اجباری آنها به داخل مرزهای بلاروس متهم کرده است.

این کمیته ادعا کرد دولت بلاروس به کمک مهاجرانی شتافته که از مرزهای لهستان رانده شده اند.

سث فرانتزمن، کارشناس مسائل خاورمیانه، بحران جدید آوارگان در مرز بلاروس-لهستان را یک منازعه سیاسی جدید مشابه بحرانی دانست که ترکیه با سوق دادن آوارگان سوریه در سال 2015 به مرزهای اروپا ایجاد کرد.

او در وبسایت خود هشدار داده است که اتحادیه اروپا همواره رفتار نامناسبی با مهاجران داشته و معضل پناهندگان همچنان به عنوان مشکلی جدی ادامه خواهد یافت.

کد خبر 20981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha