بخشی از مهاجران جدید اروپا کردهایی هستند که از بمباران های ترکیه فرار می کنند

سرويس جهان- روزنامه گاردین با اشاره به کوچ تعداد زیادی از شهروندان کرد شمال عراق نوشت: بخشی از این مهاجران کسانی هستند که از درگیریهای داخلی میان کردها به تنگ آمده اند و یا از بمباران های ترکیه علیه پ.ک.ک فرار می کنند.

به گزارش کردپرس، در ماه های اخیر تعداد زیادی از شهروندان کرد عراق، از طریق کنسولگری بلاروس در اربیل و سفارت این کشور در عراق، ویزای سفر به بلاروس را دریافت کرده اند و پس از رسیدن به مقصد، به دنبال مهاجرت به غرب اروپا از طریق لهستان بوده اند اما دولت لهستان مرزهای خود را به روی آنها بسته است.

مهاجرات بی رویه کردهای عراق به بلاروس که به باور اروپا یک اقدام تعمدی از سوی بلاروس برای ایجاد ناامنی در این قاره است، دولت عراق را بر آن داشت که کنسولگری بلاروس در اربیل و سفارت این کشور در بغداد را تعطیل کند. اکنون تعداد قبال توجهی از مهاجران کرد در مرزهای بلاروس و لهستان گیر افتاده اند؛ نه دولت لهستان اجازه ماندن به آنها را در این کشور می دهد و نه دولت بلاروس اجازه می دهد مهاجران به کشورشان باز گردند.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس نوشت: تعداد قابل توجهی از مهاجران، کردهای شهروند عراق هستند که از حملات هوایی ترکیه علیه پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان به ستوه آمده اند و بخشی از آنها نیز از درگیری های داخلی میان جریانات کردی به ستوه آمده اند. آنها راه نجات را در مهاجرت به اروپا یافته اند.

بر اساس گزارش گاردین، هر کدام از این افراد بین 12000 تا 15000 دلار برای رفتن به بلاروس هزینه کرده اند اما در میان دعواهای سیاسی بلاروس و اروپا بلاتکلیف مانده اند.

کد خبر 20727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha