نتیجه انتخابات عراق نشانه کاهش محبوبیت پ.ک.ک در شمال این کشور است

سرویس جهان- دو نشریه آمریکایی با اشاره به نتایج انتخابات اخیر در عراق نوشتند جریاناتی که پ.ک.ک از آنها در این انتخابات اعلام حمایت کرده بودند با کاهش کرسی و یا شکست روبرو شده اند.

به گزارش کردپرس، دو نشریه آمریکایی المانیتور و فارن پالسی در تحلیل هایی پیرامون نتیجه حمایت پ.ک.ک از برخی احزاب مانند اتحادیه میهنی کردستان عراق و جریان های سیاسی در شنگال، محل سکونت ایزدیها نوشت: این احزاب که مورد حمایت پ.ک.ک قرار گرفتند با کاهش کرسی و یا شکست در انتخابات اخیر پارلمانی عراق روبه رو شدند.

فارن پالسی و المانیتور نوشتند جریانی که در شنگال مورد حمایت پ.ک.ک قرار داشت انتخابات را به نامزدهای حزب دموکرات کردستان عراق که رقیب پ.ک.ک محسوب می شود، باخت و این به معنی کاهش محبوبیت پ.ک.ک است.

اما آیدین سلجان، اولین سرکنسول ترکیه در اربیل مرکز حکومت اقلیم کردستان این مقایسه را نادرست عنوان کرد، هرچند اذعان کرد که پ.ک.ک برای اولین بار از حزب اتحادیه میهنی در انتخابات عراق حمایت کرده است. او توضیح داد پ.ک.ک که از سوی برخی کشورهای خارجی به عنوان گروه تروریستی نام برده می شود اصولا دخالت و یا حضوری در انتخابات عراق ندارد که بتوان آن را با حزب دموکرات کردستان عراق مقایسه کرد و یا از واژه های پیروزی یا شکست درباره آن استفاده کرد.

کد خبر 20463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha