ضرورت بازتولید کنشگری ایران در منطقه /  اشتباهات گذشته را  نباید تکرار کرد

سرویس ایلام - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی در ایلام گفت: باید کنشگری ایران در منطقه بازتولید شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی اظهار کرد: در دوران ریاست جمهوری ترامپ، بسیاری بودند که رفتارهای این شخصیت منفور سیاسی را دیوانه‌وار قلمداد می‌کردند، اما رفتارهای وی حساب شده و در قالب تئوری خاص سیاسی با عنوان تئوری «مرد دیوانه» بود که قابلیت تبیین و گفتگو را دارد.

وی گفت: در رفتارهای ترامپ، عبور از نهادهای بین‌المللی و رفتن به سمت قراردادهای دو جانبه در چارچوب استراتژی «اول آمریکا» وجود داشت چرا که تلاش ترامپ بر این بود که هر آنچه به نفع آمریکایی‌ها است، تبیین و نهایت پیاده‌سازی کند و بر اساس همین چارچوب، ترامپ معتقد بود که برجام نمی‌تواند حامل منافع برای آمریکا باشد به همین علت سعی کرد که این قرارداد چند جانبه را به دو جانبه تبدیل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از رفتارها و کنش‌های ترامپ که تبدیل به چالش اساسی شد این بود که فرمانده مقاومت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را با این تفکر که بتواند ایران را در منطقه زمین‌گیر کند، به شهادت برساند به همین دلیل نیز بعد از شهادت سردار سلیمانی، رژیم صهیونیستی یک استراتژی به عنوان «پسا سردار» مطرح کرد که مبین و نشان‌دهنده‌ی تاثیرگذاری سردار سلیمانی بوده است.

فلاحی با تاکید بر اینکه یک رشته خرابکاری در چارچوب همین استراتژی در داخل کشور توسط اسرائیل طراحی شد و نیاز است تا ما یک موضع فعال در برابر رژیم غاصب اسرائیل داشته باشیم، تصریح کرد: سیاست امروز غرب قرار گرفتن در حالت پدافندی است و حضور آنها در آذربایجان نیز از منظر تدافعی آنان است اما ما بر اساس مشکلات داخلی که داشته‌ایم، نتوانسته‌ایم متناسب با توان و قدرتی که داریم پاسخی درخور به این استراتژی بدهیم.

رئیس کمیته هسته ای مجلس یازدهم با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با استراتژی جدید «هزار جراحت» به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف هستند، افزود: دشمنان در این استراتژی بر این باورند برای اینکه نظام اسلامی را از پای در بیاورند باید از هر سو، شمشیری بر پیکر ایران و انقلاب اسلامی وارد شود و بر این اساس اتفاقاتی در افغانستان، آذربایجان، عراق و در داخل کشور با حملات سایبری در حال رخ دادن است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار تحریم‌های اقتصادی یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و هر چند این امر با مدیریت داخلی قابل کنترل است و به تبع برخی از مسائل کشور خیلی کند پیش می‌رود، ادامه داد: در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان ایلام، فعلا وضعیت استاندار و مدیران در دولت جدید مشخص نشده است. این در حالی است که وضعیت استان، نیاز به کار و تلاش دارد و از این حیث، تعلل دولت انقلابی را نمی‌پذیریم و باید سریعا مدیران در سطح خُرد و کلان انتخاب شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مدیران دولت گذشته که در حال حاضر مدیر هستند، کوله بار خود را بسته‌اند و کاری انجام نمی‌دهند بنابراین وزارت کشور باید سریع‌تر وضعیت استاندار را مشخص کند چرا که نیازهای امروز جامعه ایلام می‌طلبد یک چرخش اساسی در رده‌ی مدیران و نخبگان انقلابی نه انقلابی نما، صورت گیرد و سریعا افرادی توانمند، متعهد و متخصص جایگزین آنها شوند.

فلاحی با بیان اینکه برخی افراد و مدیران در جایگاه و جای غیرتخصصی قرار گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: وقتی افراد در جایی غیر تخصصی قرار می‌گیرد، دچار بیکاری پنهان می‌شویم و به تبع این شخص، افراد کار نمی‌کنند، و این امر نارضایتی ایجاد می‌کند و این عین بازی کردن در زمین دشمن است و باید سریع‌تر وارد عمل شد تا ضربات کمتری بخوریم.

وی ادامه داد: بیش از ۴۲ سال است که استکبار جهانی در برابر ما به نتیجه نرسیده است و امروز تمام جبهه خود را مستحکم کرده است و در جبهه‌های مختلف در حوزه های گوناگون از جمله اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همه را بسیج کرده‌ که بتوانند ضربه آخر را وارد کنند اما نتوانسته‌اند در توطئه‌ها و سیاست‌های خصمانه خود موفق شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت انقلابی در برابر مشکلات با در پیش گرفتن تلاش و کار موفق می‌شود ولی باید این اتفاق با سرعت بیشتری رخ دهد، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی واقعیت‌هایی است که باید قبول کنیم، اگر مجلس و دولت می‌خواهند موفق شوند باید بر اساس راهبردهای مقام معظم رهبری حرکت کنند و نباید تفسیر شخصی از این راهبردها داشته باشند.

فلاحی با تاکید بر اینکه واکسینه کردن اقتصاد کشور داخلی است، اظهار کرد: تعامل با دنیا لازم است اما باید این تعاملات نیز بر اساس نیاز داخلی و منافع کشور باشد و باید بر اساس راهبرد مقاومت فعالی که مقام معظم رهبری برای ما تبیین کرده، حرکت کنیم و به دنبال باز تولید کنش‌گری خود در سطح داخل و جهان باشیم.

وی با اشاره به اینکه با کار و تلاش و جذب مردم می‌شود با استراتژی آمریکا بر علیه نظام و انقلاب اسلامی مقابله کرد، گفت: تمام خطوط در داخل کشور در یک خط قرار دارند اما مقداری سردرگمی وجود دارد، اما این هم‌جواری باید به هم افزایی همه قوا و گروه‌های سیاسی بیانجامد تا در مقابل استراتژی نظام سلطه ایستاد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فصل مبارزاتی امروز ما با استکبار جهانی، حوزه اقتصادی است، گفت: اگر رویکرد اقتصادی را کنار بگذاریم به نتیجه نخواهیم رسید، در حوزه اقتصادی باید بین بخش‌های اقتصادی کشور هم‌افزایی شکل بگیرد و با ورود به حوزه‌های بورس و بازار این تحول هر چه سریع‌تر روی دهد تا دشمن نتواند از این شکافی که اتفاق افتاده است استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم با اعتقاد به تحول به دولت انقلابی رای داده‌اند و این تحول نیز با محوریت چرخش نخبگان و افراد ایجاد خواهد شد، گفت: ما باید تلاش کنیم نخبگانی که امروز عهده‌دار مسئولیت‌ها می‌شوند در چارچوب گام دوم انقلاب، از نیروهای جوان و کارکشته استفاده کنند.

فلاحی با تاکید بر اینکه نیاز مدیریت ما جوان‌گرایی و بکارگیری ایده‌های نو است، افزود: دولت انقلابی، دولتی فراجناحی است اما باید مراقب دو جریان فتنه و انحرافی نیز بود که در بدنه قدرت قرار نگیرند. سپس به دنبال جذب مردم بود همانگونه که زندگی سردار سلیمانی تبدیل به آغوشی باز برای ایرانیان شده بود و این نشان داد این مسیر باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه استان ایلام نیازمند مدیر توانمند و بر اساس شاخص است نه مسائل سیاسی، تصریح کرد: روندی که در استان برای مدیریت استان وجود دارد، بر اساس شاخص نیست، باید این روند بر اساس شایسته سالاری باشد، و باید بپذیریم تا مدیریت سالم، متعهد و انقلابی و جهادی نداشته باشیم، تحول ایجاد نمی‌شود و اینگونه است که با کار و تلاش و جذب مردم می‌توانیم، استراتژی امریکا و نظام سلطه را خنثی کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تأسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز ایلام در دستور کار است که بیش از 90 نماینده از این طرح حمایت کرده است و امید است در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سامانه گرمسیری به دلیل استراتژیکی بودن آن، مورد بازدید سه تن از سران قوه قرار گرفته است و اگر زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد موجب تحول در استان و حل بسیاری از مسایل خواهد شد، اظهار کرد: پروژه‌های دیگر در حوزه راهداری از جمله راه آهن هم در استان وجود دارد که از رییس جمهوری درخواست تخصیص صددرصدی اعتبارات به حوزه راهداری استان ایلام داریم، شرکت‌های فعال در حوزه استان ایلام از جمله هلدینگ‌های حوزه نفت و گاز باید در حوزه مسئولیت اجتماعی به رسالت خود توجه داشته و اقدام کنند.

فلاحی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در استان ایلام یک امر ضروری است، هر چند بسیاری از سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های استان بی‌اطلاع هستند و به شدت دچار معرفی شدن استان در کشور است و این همه ظرفیت و توانمندی را باید از طریق صدا و سیما و رسانه‌های استان معرفی کرد.

کد خبر 20182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha