بیش از ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی کم دوام و بی‌دوام هستند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در ۲ هزار و ۹۰۰ روستای آذربایجان غربی پایش و شناسایی شده که اغلب آنها در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله کم‌دوام یا بی‌دوام است.

به گزارش کردپرس، محمود بدلی در جلسه بررسی مشکلات روستاهای مهاباد گفت : از 2 هزار و 168 روستای بالای 20 خانوار استان که جامعه هدف اجرای طرح های هادی است تاکنون این طرح ها در 769 روستا اجرا شده است.

او با بیان اینکه مطالعه طرح هادی تمامی روستاهای سطح استان انجام شده است، ادامه داد: از 129 روستای بالای 20 خانوار شهرستان مهاباد هم تاکنون طرح هادی در 46 روستا با متوسط 35.7 درصد روستاها عملیاتی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن، با اشاره به اینکه این استان از لحاظ تعداد روستا هفتمین استان کشور است، اظهار کرد: در برخی از روستاهایی که خدمات رفاهی از جمله آب و گازرسانی انجام شده به علت تعمیرات و ساخت و ساز ناچار به اجرای دوباره طرح‌های هادی شده ایم.

بدلی با بیان اینکه بالای 60 درصد جمعیت روستایی استان نیز در 769 روستایی که طرح هادی انجام شده سکونت دارند، گفت: برخی از حوادث طبیعی از جمله سیل در شمال استان بخشی از عملیات عمرانی طرح های هادی را تخریب و از بین برده و همین امر ضریب این طرح را در استان کاهش داده است.

او همچنین اضافه کرد: 400 روستای سطح استان که نیاز به ایمن سازی و احداث دیوار ساحلی و پل دارند، شناسایی شده که براساس اولویت، ضرورت عملیات در آنها دردست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در ۲ هزار و ۹۰۰ روستای آذربایجان غربی پایش و شناسایی شده که اغلب آنها در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله کم‌دوام یا بی‌دوام است.

او ادامه داد: از ابتدای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی، بیش از ۱۰۷ هزار نفر جهت استفاده از این تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه کرده‌اند که بعد از بررسی‌های لازم ۱۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

بدلی با بیان اینکه ۹۷ هزار متقاضی اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند، اضافه کرد: درحال حاضر ۸۹ هزار واحد مسکونی بر اساس آیین‌نامه‌های تعیین شده مقاوم‌سازی شده که از این تعداد سهم شهرستان مهاباد بیش از ۶ هزار واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سالانه باید ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در سطح روستاهای کشور مقاوم شود، اظهار کرد: سهم آذربایجان غربی از این تعداد ۱۳ هزار و احد مسکونی بوده و برای شهرستان مهاباد مقاوم‌سازی ۹۲۰ واحد مسکونی درنظر گرفته شده است.

کد خبر 20138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha