توصیه آمریکا به کردها و ترکیه بعد از تنش های اخیر در شمال سوریه

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا از کردهای سوریه و دولت ترکیه خواست به توافق آتش بس احترام بگذارند و از انجام حملات برون مرزی خودداری کنند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حمله به نیروهای پلیس این کشور در داخل خاک سوریه و شلیک گلوله به داخل مرزهای ترکیه- که آن را به نیروهای کرد سوریه نسبت داد- نسبت به مقابله به مثل و انتقام گرفتن از کردها هشدار داد.

اما وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این تحولات خواستار خویشتن داری طرفین شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگوی خود با خبرنگاران در واشنگتن، حملات به داخل مرزهای ترکیه را که آن را متحد عضو ناتوی آمریکا خواند، محکوم کرد و جان باختن نیروهای پلیس ترکیه در داخل خاک سوریه را به خانواده های آنان تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از کردهای سوریه و دولت ترکیه خواست به آتش بس برقرار شده در سال 2019 احترام بگذارند، به ارتقا سطح امنیت و ثبات در شمال سوریه کمک کنند و در راستای حل سیاسی تقابل گام بر دارند.

او ترکیه را متحد با اهمیت آمریکا دانست که با این کشور در مواردی مانند مبارزه با تروریسم، پایان دادن به تقابل در سوریه و مقابله با نفوذ مخرب در منطقه دارای منافع مشترک است.

ند پرایس از ادامه مشورت آمریکا با ترکیه در مورد سوریه و دیگر همسایگان این کشور و دیگر شرکا در منطقه خبر داد.

او در مورد تقاضای ترکیه از آمریکا برای خرید جنگنده اف 16 از این کشور گفت تا زمانی که این مسئله به اطلاع کنگره نرسد از تایید یا تکذیب آن خودداری می شود.

کد خبر 19041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha