هر وقت قدرت حکومت کاهش می یابد یک جنگ آغاز می کند

سرویس ترکیه - پروین بولدان در واکنش به سخنان اخیر اردوغان درباره انتقام در سوریه گفت هر گاه قدرت حکومت کاهش می یابد یک جنگ را آغاز می کند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به سخنان اردوغان مبنی بر انتقام گیری در سوریه گفت ملت درد نان دارند، اما حکومت به دنبال جنگ افروزی است.

دو روز پیش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک سخنرانی ضمن انتساب حمله به کاروان خودروهای زرهی پلیس ترکیه در سوریه، به یگان های مدافع خلق (YPG) اعلام کرد که حکومت ترکیه به زودی انتقام این حملات را خواهد گرفت.

بنا بر گزارش گازته قارینچا، پروین بولدان در جلسه فراکسیون HDP در مجلس، در واکنش به اظهارات اردوغان گفت: «حکومتی بر سر کار است که هر گاه از قدرتش کاسته می شود، به حربه جنگ دست می اندازد. آنها با گفتن "در سوریه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد" فریاد های جنگ افروزی سر دادند. این حکومت هر بار که در عرصه بین الملل کسی در برابرش می ایستد، از جنگ به عنوان اهرم فشار برای به دست آوردن قدرت چانه زنی استفاده می کند، و تلاش می کند تا دیگران را به مذاکره اجباری وادار کند.»

او افزود: «اقتصاد کشور نابود شده است، اما حکومت از جنگ حرف می زند. مردم به دنبال برگزاری انتخابات هستند، حکومت به دنبال جنگ است. مردم نان شب ندارند، این ها به دنبال جنگ هستند. ما هم می گوییم که مردم دیگر شما را و سیاست های جنگ افروزانه تان را نمی خواهند. دیگر کافی است. افرادی که خانه و زندگی را از آنها گرفتید، کارگران بازیافتی که چشم طمع به نان شب آنها دوخته اید، وقتی روز انتخابات برسد، شما را از تخت پایین می آورند.»

کد خبر 19028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha