اولین واکنش جریانات عرب کرکوک به بازگشت احتمالی حزب دمکرات به این شهر

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد جبهه عربی کرکوک تأکید کرد بازگشت حزب دمکرات کردستان به این شهر مشروط به عذرخواهی درباره آنچه وی "جنایات و اشتباهاتش علیه عرب ها و ترکمان های کرکوک و اعتراف به تغییر به وجود آمده در این شهر" خواند؛ خواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "یاسین العبیدی" در این باره گفت: اجازه تحویل دادن دفتر فرماندهی میدانی عملیات مشترک در کرکوک به حزب دمکرات کردستان را نخواهیم داد. زیرا این حزب، قبل از سال 2017 [و کنترل کرکوک توسط نیروهای دولت مرکزی پس از همه پرسی استقلال کردستان] در ساختمان مذکور، مرتکب جنایات متعددی شده و پس از عملیات بازپس گیری منطقه توسط نیروهای دولت فدرال، در این ساختمان دو جسد کشف شده است. از سوی دیگر، این ساختمان متعلق به یک نهاد دولتی است.

یادآور می شود حزب دمکرات کردستان اخیرا در آستانه انتخابات پارلمانی عراق، از بازگشایی دفاترش در کرکوک، پس از چهار سال از کنترل این شهر توسط نیروهای نظامی دولت مرکزی خبر داده است. مقر اصلی حزب دمکرات در شهر کرکوک، پس از سال 2017 به فرماندهی عملیات مشترک در این شهر واگذار گردید و جریانات عرب و ترکمان این شهر با واگذاری مجدد آن به حزب مذکور مخالفت می کنند.

کد خبر 18555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha