پرداخت تسهیلات به 10 هزار متقاضی زیربخش‌های کشاورزی و بازرگانی در کردستان

سرویس کردستان - مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر از متقاضیان زیربخش‌های کشاورزی و بازرگانی تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده که از لحاظ مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش کرد پرس, اسعد فهیمی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال در راستای تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی، ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی مبلغ ۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سال 1400 بیش از یک‌هزار و ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات، ۸۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بند‌ها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان افزود: شعب بانک کشاورزی استان کردستان در رابطه با تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به ۴۵۵ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

فهیمی ادامه داد: طی این مدت، مبلغ یک‌هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۴ طرح بزرگ شامل گاوداری، سردخانه محصولات کشاورزی و سیلوی ذخیره گندم پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه باغداری، شعب بانک کشاورزی استان مبلغ ۴۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۲۵۶ نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ ۲ هزار ۴۱۸ میلیارد ریال تسهیلات دامداری به 3 هزار و 87 نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان یادآور شد: مبلغ یک‌هزار و ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به 2 هزار و 810 نفر از متقاضیان این زیربخش کشاورزی پرداخت شده است.

فهیمی در ادامه از پرداخت بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی خبر داد و گفت: بیش از ۲۳۱ هزار راس انواع دام و تعداد ۱۱ هزار و ۳۷۱ نفر بیمه گذار در بانک کشاورزی استان کردستان دام‌های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار دادند، همچنین بیش از ۴۷ هزار و ۵۱۷ بیمه نامه تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در بانک کشاورزی استان کردستان صادر شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع بیمه نامه‌های صادر شده ۶۱۹۲ بیمه نامه در بخش باغات، ۲۸۲۶۱ بیمه نامه در بخش زراعت، تعداد ۱۱۳۷۱ بیمه نامه در بخش دام، تعداد ۱۶۳۳ بیمه نامه در بخش طیور، تعداد ۹ بیمه شنامه در زیربخش آبزیان صادر شده است.

کد خبر 18510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha