رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی: دنبال یک استاندار بومی و وحدت گرا هستیم

سرویس آذربایجان غربی- رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی گفت: دنبال استانداری بومی هستیم که آشنا به فرهنگ و آداب و رسوم استان بوده و وحدت گرا باشد، کسی که جهادی عمل کرده و عقب ماندگی گذشته را جبران کند.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور نمایندگان مجلس و بازنشستگان نمی‌توانند به عنوان استاندار انتخاب شوند.

او تاکید کرد: کسی که به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی انتخاب می‌شود باید عقب ماندگی گذشته را جبران کند و جهادی باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی تشکیل صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های ارومیه را قاچاق آرد دانست و گفت: و آرد و گندم به مقدار کافی در استان وجود دارد ولی متاسفانه نظارت کافی وجود ندارد. دولت باید به دنبال رفع مسئله نان در آذربایجان‌غربی باشد.

ذاکر با اشاره به اینکه برخی نانواها آرد را با قیمت دولتی می‌خرند و در بازار با قیمت آزاد به فروش می‌رسانند بیان کرد: این امر منجر به پخت کم نانوایی ها و ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی‌ها می‌شود.

نماینده ارومیه در مجلس تاکید کرد: برای تامین آب شرب ارومیه احداث سد نازلو ضروری است و با توجه به معضل آب، اگر سد نازلو احداث نشود طی سالهای آینده مردم ارومیه با مشکل آب شرب مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام ذاکر گفت: عدم تخصیص پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی اعتبار امسال دریاچه ارومیه از معضلات بوده که باید پیگیری شود

او با اشاره به اینکه یکی از ۲۷ راهکار احیای دریاچه انتقال آب از رودخانه زاب بود که تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، تصریح کرد: ۴۵۰ متر از تونل انتقال آب باقی مانده که اجرای این پروژه با احتیاط ادامه دارد. با وجود تضییع بیت المال در ستاد احیا کسی پاسخگوی این مساله نیست.

حجت الاسلام ذاکر، با اشاره به منطقه ویژه سرو نیز گفت: منطقه ویژه سرو که در مجلس تصویب شده بود، توسط شورای نگهبان رد شده بود و در نهایت با اصرار مجلس این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد که با حضور نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت در سرو منطقه ویژه اقتصادی سرو، تصویب شده است، با این وضعیت پیگیر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این طرح هستیم.

به گزارش کردپرس، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی پیشتر ٥ نامزد تصدی پست استاندار آذربایجان‌غربی، را وزارت کشور معرفی کرده بود که به ترتیب امتیاز، علی زنجانی، شهرام آدم‌نژاد، سیدجواد محمودی،جواد جهانگیرزاده و سردار حبیب شهسواری بودند.

در این بین علی زنجانی، نماینده مجلس بود و بر اساس اعلام وزارت کشور نمایندگان مجلس و بازنشستگان نمی‌توانند به عنوان استاندار انتخاب شوند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

استاندار آینده آذربایجان غربی چه کسی است؟

سکانداری قطار توسعه در آذربایجان غربی به چه کسی می رسد؟

کد خبر 18339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha