سرقت گاردریل راه های مواصلاتی مهاباد و نبود اعتبارات ایمن سازی جاده

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد از سرقت ۸۰۰ متر گاردریل به ارزش ۶ میلیارد ریال در جاده‌های اصلی و راه‌های روستایی شهرستان مهاباد خبر داد و گفت: در چند سال گذشته ایمن‌سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مهاباد به علت نبود اعتبارات کافی به کندی صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، خبر سرقت گاردیل ها و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده های مواصلاتی مهاباد، بارها گزارش شده است. این نوع سرقت که درآمد ناچیزی هم برای سارقان دارد، به معضلی برای اداره راهداری مهاباد تبدیل شده است و در نبود اعتبارات کافی، بحث ایمن سازی جاده ها را با مشکلات مدیدی روبه رو کرده است.

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد این نوع از سرقت را بازی با جان شهروندان می داند و می گوید: «متاسفانه این سارقان به اهمیت نصب ابزارهای راهنمایی رانندگان و گاردریل ها در حفاظت از جان مردم واقف نیستند».

محسن خادمی ادامه می دهد: «هر ساله بخشی قابل توجهی از گاردریل‌ها و سایر علایم و تابلوهای رانندگی را به سرقت برده و در قبال قیمت ناچیزی به عنوان ضایعات به فروش می‌رسانند».

هزینه نصب هر کیلومتر گاردریل بیش از هشت میلیارد ریال است و تا کنون 800 متر گاردریل به ارزش ۶ میلیارد ریال در جاده‌های اصلی و راه‌های روستایی شهرستان مهاباد در محورهای مهاباد به سمت سردشت، مسیر جاده پسوه، مسیر جاده ارومیه و راه‌های روستایی به سرقت رفته است.

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد به ایرنا می گوید؛ «طی یک سال گذشته در مجموع 5 نفر با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی دستگیر شده‌اند که از بین آنان چهار نفر سارق و یک نفر مالخر بودند».

به گفته خادمی؛ در چند سال گذشته ایمن‌سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مهاباد به علت نبود اعتبارات کافی به کندی صورت گرفته و از طرفی سرقت تابلوهای و گاردریل‌های جاده‌ها توسط برخی سارقان نیز فشار زیادی به عوامل راهداری وارد کرده است.

سال گذشته نیز رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد به کردپرس گفته بود؛ کمبود منابع مالی، کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در راهداری مهاباد محسوس است اما نیروهای راهداری تا کنون با کمترین امکانات فعالیت می کنند.

مهاباد دارای هزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است و با توجه به نیاز شهرستان بر اساس طول مسیرها باید در هر ۱۰ کیلومتر یک دستگاه لودر وجود داشته باشد اما این راهداری تنها ۱۵ دستگاه در تمامی محورهای شهرستان دارد.

کد خبر 1759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha