حجم دریاچه ارومیه ٢ میلیارد متر مکعب کاهش یافت

سرویس آذربایجان غربی- مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون دریاچه ارومیه ٢ میلیارد و ٨٦ میلیون مترمکعب حجم دارد و نسبت به مشابه سال گذشته بیش از ٢ میلیارد مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد

به گزارش کردپرس، فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه به تسنیم اظهار داشت: امروز تراز دریاچه 1270.69 متر است که در مقایسه با مشابه سال گذشته که 1271.31 متر بود کاهش را نشان می‌دهد.

او به کاهش وسعت دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: وسعت کنونی دریاچه ارومیه دو هزار و 194 کیلومترمربع است که با توجه به وسعت سه هزار و 655 کیلومترمربعی مشابه سال گذشته، نشان می‌دهد که دچار کاهش یک هزار و 461 کیلومترمربعی شده است.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در ادامه نیز گفت: همچنین هم اکنون دریاچه ارومیه دو میلیارد و 86 میلیون مترمکعب حجم دارد و نسبت به مشابه سال گذشته دو میلیارد و دو میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

اوافزود: در درازمدت تراز دریاچه 1274.37 متر، وسعت آن چهار هزار و 656 کیلومترمربع و حجم آبی آن 16 میلیارد و 69 میلیون مترمکعب بوده است.

سرخوش اظهار داشت: همچنین تغییر وضعیت دریاچه ارومیه در اول مهر سال گذشته نسبت به زمان کنونی نشان می‌دهد که 58 سانتی‌متر در تراز، یک هزار و 305 کیلومترمربع در وسعت و یک میلیارد و 89 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

کد خبر 16654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha