گفتگوی برهم صالح با مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره مبارزه با تروریسم و فساد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح رئیس جمهور عراق با "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مبارزه با تروریسم، فساد و کاهش تنش های منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: برهم صالح با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره روابط مشترک بین عراق و اتحادیه اروپا و اهمیت تقویت آن در همه زمینه ها و گفتگو و از کمک اتحادیه اروپا در سالهای گذشته به عراق در زمینه های سیاسی، امنیتی، انسانی، اقتصادی، بازسازی و خدمات رسانی تقدیر کرد.

برهم صالح تأکید کرد: عراق بر تقویت روابط و همکاری با اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف و استفاده از تجربیات آن، تأکید کرد و همکاری برای کاهش تنش های منطقه و آرام کردن فضا و برقراری صلح در آن، حمایت از زمینه های حل و ارتباط اقتصادی و تجاری ضروری است و تضمین امنیت و ثبات عراق برای تحقق این هدف، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برهم صالح همچنین بر اهمیت همکاری در زمینه مسائل مهم و در رأس آنها جنگ با تروریسم، تضمین نابودی پناهگاههای تروریست ها در منطقه و حمایت از توسعه اقتصادی عراق و کمک به مبارزه با تروریسم و استرداد اموال به سرقت رفته این کشور تأکید کرد.

جوزپ بورل نیز در این دیدار با تقدیر از پیشرفت های بغداد در زمینه مسائل داخلی و سیاست خارجی از جمله در پیش گرفتن سیاست متعادل با هدف کاهش تنش های منطقه گفت: اتحادیه اروپا به حمایت از عراق و کمک به آن در زمینه های مختلف و حمایت از امنیت و ثبات عراق و حاکمیت آن پایبند است.

کد خبر 16629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha