دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نخست وزیر عراق در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق تأکید کرد عراق به روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف به ویژه مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اهتمام فراوانی دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کاظمی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و نایب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و هیأت همراهش گفتگو کرد.

کاظمی در این دیدار، اعلام کرد: عراق به روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد، سیاست و فرهنگ اهتمام ویژه ای دارد.

نخست وزیر عراق بر استفاده از تجربه اروپا در زمینه تبدیل تنوع به یک عنصر قدرت از طریق بهره گرفتن از سازوکارهای دمکراتیک و حاکمیت خردورزانه تأکید کرد.

جوزپ بورل نیز در این دیدار، بر پایبندی اتحادیه اروپا در زمینه حمایت از عراق در همه زمینه ها و تلاش های دولت عراق برای انجام اصلاحات و اقدامات توسعه گرایانه با هدف بهره گیری از انرژی های سالم و پاک تأکید و اعلام کرد: اتحادیه اروپا از طریق ارسال تیم های ناظران کمیسیون و پارلمان اروپا، به برگزاری انتخابات عراق کمک می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، همچنین از تلاش عراق برای ایفای نقش محوری در منطقه برای تبدیل به مکانی برای تعامل دیدگاههای مختلف و همچنین اقدامات بغداد برای برقراری و تقویت ثبات، صلح و امنیت منطقه تقدیر کرد.

کد خبر 16630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha