کارخانه رب گوجه‌فرنگی و کنستانتره سیب در بوکان افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، ۱۱ طرح عمرانی، آموزشی، کشاورزی و خدماتی در بوکان به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی یک طرح آبرسانی دیگر نیز در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش کردپرس، فرماندار بوکان در حاشیه افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: این طرح ها شامل کارخانه تولید رب گوجه‌فرنگی و کنستانتره سیب، مدرسه ۱۰ کلاسه خیرساز"مهندس محمدمهدی نجات"،واحد بوجاری و بسته‌بندی غلات و حبوبات و طرح گاز رسانی به ۱۰ روستایی بوکان است که برای اجرای آنها در مجموع ۲۶۲.۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

محمد امین‌زاده افزود: نخستین کارخانه تولید رب گوجه‌فرنگی و کنستانتره سیب در بوکان به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: کارخانه تولید رب ابراهیمی واقع در اراضی روستای حسین‌مامه از توابع بخش سیمینه در زمینی به مساحت ۳۰هزار مترمربع با ظرفیت ۶هزار تن در سال به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح برای ۱۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم شده است.

فرماندار بوکان گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و با هدف تثبیت و افزایش سطح زیر کشت محصول در منطقه و تامین غذایی مورد نیاز جامعه و افزایش ارزش افزوده احداث شده است.

او اضافه کرد: این مدرسه با زیربنای ۶۵۰ مترمربع در منطقه امیرآباد بوکان که منطقه کم برخوردار است احداث شده که برای احداث این فضای آموزشی ۲۴ میلیارد ریال توسط خیر نامی "مهندس محمدمهدی نجات" و با همت نماینده وی در شهرستان بوکان "ملاخضر عمری" احداث شده است.

امین زاده افزود: این خیر تاکنون بیش از چهار واحد وفضای آموزشی در شهرستان بوکان احداث کرده است.

او ادامه داد: واحد بوجاری و بسته‌بندی غلات و حبوبات آقای عزیززاده با ظرفیت پنج تن در ساعت برای ۶ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی دارد.

فرماندار افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۳۰ میلیارد ریال و اعطای تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید به میزان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع در اراضی روستای تبت از توابع بخش مرکزی احداث شده است.

او بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت طرح طرح گاز رسانی به ۱۰ روستایی محور تیکان‌تپه از توابع بخش مرکزی بوکان به بهره برداری رسید و با افتتاح طرح گاز رسانی به این محور حدود ۸۰۰ خانوار روستاهای تکان‌تپه، برده‌زرد، دزریولی، قاطانقور، قره‌براز، باغچه، ساریقامیش، درویش‌علی، احمدآباد، ینگی‌کند بعد از اتمام ایستگاه تقلیل فشار و نصب انشعابات گاز از نعمت گاز بهره مند خواهد شد.

امین زاده بیان کرد: ۷۱ میلیارد ریال برای اجرای لوله گذاری و احداث شبکه توزیع پروژه گازرسانی به این ۱۰ روستای محور تکان تپه هزینه شده است.

فرماندار بوکان افزود: طرح خط انتقال با ۲هزار و ۲۰۰ متر شامل لوله‌گذاری با لوله‌های چدنی و احداث حوضچه شیرآلات و با هدف تامین بخشی از آب شرب شهر بوکان در مدت زمان یک‌ماه با اعتبار ۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او هدف از اجرای این طرح را تامین آب روستاهای حصار، تبت، کهریزه سردار و ینگیجه است و شامل اجرای خطوط انتقال و احداث مخزن با اعتبار اولیه ۱۴۰ میلیارد ریال است.

ایرنا نوشت؛ ٣١ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و آموزشی با هزینه ۵۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان به مناسبت هفته دولت در ۲ بخش مرکزی و سیمینه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 16218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha