بسیاری از کشورها برای خرید پهپادهای ساخت ترکیه در نوبت هستند

سرویس ترکیه – رئیس جمهور ترکیه ادعا کرد کشورش در زمینۀ ساخت پهپادهای تهاجمی جزو سه کشور برتر جهان است و بسیاری از کشورها برای خرید پهپادهای ترکیه در نوبت هستند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره پیشرفت های کشورش در زمینه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین ادعا کرد ترکیه در بین سه کشور برتر جهان قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری دولتی آناتولی، اردوغان در مراسم تحویل و تکمیل دوره آموزشی حمل‌ونقل هوایی با پهپاد در چورلو گفت: « با تولید پهپاد تهاجمی آکینجی، ترکیه در جایگاه یکی از 3 کشور پیشرفته جهان در زمینه این فناوری جای گرفت.»

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر کشور در عرصه صنایع دفاعی گفت: «بدون شک صنایع دفاعی کشور در 19 سال گذشته در خط مقدم موفقیت ترکیه قرار دارد. سطحی که به آن رسیده‌ایم به ویژه در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین بیانگر موفقیت ما است.»

اردوغان گفت: «با [پهپاد] آکینجی جهان وارد گفتمان بسیار متفاوتی خواهد شد. یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ جمهوریت ترکیه این است که صنایع دفاعی را در این مدت کوتاه از حدود 20 درصد بومی و ملی بودن به 80 درصد رساندیم.

وی با اشاره به افزایش صادرات صنایع دفاعی ترکیه ادعا کرد: « در حال حاضر بسیاری از کشورها برای خرید پهپادهای ساخت ترکیه در نوبت هستند.»

کد خبر 16130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha