بیانیه جو بایدن درباره برگزاری نشست بغداد

سرویس جهان- رئیس جمهور آمریکا نشست منطقه ای بغداد را موفقیت آمیز دانسته و بر اهمیت نقش عراق در منطقه خاورمیانه تاکید کرده است.

به گزارش کردپرس، جو بایدن در بیانیه ای که به بهانه برگزاری نشست همکاری منطقه ای در بغداد برگزار شد برگزاری «موفقیت آمیز» آن را به دولت عراق تبریک گفته است.

رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه گفته است از آنجایی که آمریکا به دنبال کاهش تنش میان کشورهای همسایه و گسترش همکاری در خاورمیانه است و نقش رهبران عراق در این مسیر اهمیت تاریخی دارد، در پیش گرفتن چنین راه کار سیاسی و دیپلماتیک از هر دوره ای دیگری اهمیت بیشتری دارد.

او همچنین از شرکت ماکرون رئیس جمهور فرانسه در این نشست قدردانی کرده است.

جو بایدن از ادامه همکاری با عراق برای آنچه ثبات در کل خاورمیانه خوانده، خبر داده و بر تعهد کشورش مبنی بر تقویت همکاری میان آمریکا و عراق براساس توافقنامه استراتژیک تاکید کرده است.

بایدن با اشاره به دیدار ماه گذشته خود با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واشنگتن، از اهمیت تلاش های عراق و اقلیم کردستان برای بهبود و تقویت همکاری میان عراق و همسایگان این کشور سخن گفته است.

رئیس جمهور آمریکا در پایان گفته است « دیپلماسی باید اولین ابزار سیاست خارجی ما باشد و ما از این که شرکایی داریم که در این دیدگاه با ما شریک هستند، قدردان هستیم.»

کد خبر 16104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha