الشرق الاوسط: هدف مالکی از سفر به اربیل، بر هم زدن ائتلاف صدر و بارزانی و تفرقه افکنی بین کردهاست

سرویس عراق و اقلیم کردستان – روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از یک منبع نزدیک به اتحادیه میهنی اعلام کرد هدف از سفر نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون به اربیل برهم زدن ائتلاف بین صدر و بارزانی و ایجاد شکاف بین کردهاست.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، این منبع در این باره گفت: سفر مالکی به اربیل و دیدارش با رهبر حزب دمکرات کردستان، یک دیدار رسمی نبوده است. بلکه یک سفر حزبی از یک طرف با هدف ایجاد شکاف در ائتلاف بین صدر و بارزانی و از طرف دیگر برای ایجاد شکاف و تفرقه در میان ها کردها بوده است که این امر، یک تاکتیک سیاسی در آستانه انتخابات با هدف دستیابی به حمایت و پشتیابی در راستای رسیدن مالکی به دور سوم نخست وزیری است.

این منبع با اظهار تعجب از این نشست و امید بستن به آن برای حل مشکلات اقلیم کردستان گفت: دلیل اصلی مشکلات اربیل و بغداد، قطع ارتباط بین بارزانی و مالکی است و همه مشکلات اقتصادی اقلیم کردستان تاکنون، در نتیجه این اختلاف به وجود آمد که در پی آن سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق فدرال از سال 2014 تاکنون قطع شده است.

به گفته این منبع سیاسی، دیدار مالکی از اربیل هیچ ارتباطی با مشکلات داخلی اتحادیه میهنی ندارد. بلکه سوء استفاده سیاسی از تصمیم جریان صدر در زمینه تحریم انتخابات است. به طوری که مالکی در تلاش است با ایجاد شکاف بین حزب دمکرات و جریان صدر، رسیدنش به دور سوم نخست وزیری عراق را تضمین کند.

کد خبر 16097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha