عضو ارشد حزب دمکرات: مالکی بیشترین شانس را برای نخست وزیری دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد در صورتی که جریان صدر به تحریم انتخابات ادامه دهد، نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون، بیشترین شانس را برای رسیدن به پست نخست وزیری خواهد داشت.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "علی فیلی" در این باره گفت به سفر نوری مالکی به اربیل اشارە کردە و گفت: روابط بین مالکی و بارزانی حتی در بدترین شرایط نیز قطع نشد و مالکی همواره، بر حفظ حداقلی روابط تأکید داشت.

این عضو ارشد حزب دمکرات همچنین خاطرنشان کرد: مالکی با سران حزب دمکرات در اربیل دیدار می کند و بارزانی نسبت به همه جریانات سیاسی عراق موضع بی طرفانه ای دارد.

فیلی خاطرنشان کرد: موضوع حمایت از مالکی برای پست نخست وزیری، امری است که در داخل جریانات شیعه درباره آن تصمیم گیری خواهد شد. پس از آن با سایر جریانات در این باره گفتگو خواهد شد. اما در صورتی که موضع جریان صدر در زمینه تحریم انتخابات دچار تغییر نشود، مالکی بیشترین شانس را برای رسیدن به پست نخست وزیری عراق خواهد داشت.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق قرار است روز 10 اکتبر / 18 مهر آتی در سراسر این کشور برگزار شود. برخی از جریانات سیاسی عراق از جمله جریان صدر، حزب کمونیست و دو جریان سنی این کشور، انتخابات آتی را تحریم کرده اند.

کد خبر 15874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha