گسترش دفاتر نمایندگی اداره خودگردان کردی در اروپا

سرویس جهان- وبسایت یوئیسی سوئیس اینفو از گسترش تعداد دفاتر نمایندگی اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه در اروپا به 7 دفتر نمایندگی خبر داد.

به گزارش کردپرس، وبسایت خبری سوئیس اینفو به نقل از مقامات کرد سوریه گزارش داد اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه، در حال حاضر در کشورهای لوگزامبورگ، هلند، بلژیک، سوئیس، فرانسه، آلمان و سوئد دفتر نمایندگی دایر کرده است.

شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد-عرب سوریه نیز در آمریکا دفتر نمایندگی دارد.

حکمت ابراهیم که به تازگی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی اداره خودگردان کردی در ژنو تعیین شده، به سوئیس اینفو گفته است اداره خودگردان قبل از دایر شدن دفتر نمایندگی این نهاد در ژنو، در شش کشور دیگر اروپایی دفتر نمایندگی دایر کرده است.

او درباره علت دایر شدن دفتر نمایندگی اداره خودگردان در ژنو که در روز 9 آگوست افتتاح شد، گفت: این دفتر با هدف تقویت روابط با نهادهای سوئیسی و نیز به دلیل انتخاب ژنو به عنوان شهر میزبان مذاکرات صلح سوریه در این شهر دایر شده است.

این نشریه هدف نهایی کردهای سوریه از گسترش دفاتر نمایندگی در کشورهای غربی را تلاش برای کسب مشروعیت بین المللی بویژه از سوی کشورهای غربی عنوان کرده است.

جوردی تجل، استاد دانشگاه لوشاتو این اقدام کردهای سوریه را استفاده از استراتژی کردهای عراق برای کسب حمایت بین المللی برای ایجاد منطقه ای خودگردان و پذیرش رسمی آن از سوی جامعه بین المللی عنوان کرده است. با این حال وی تاکید کرد کردهای سوریه از این دفاتر بیشتر برای شنیده شدن صدایشان و نه تلاش برای به رسمیت شناخته شدن کیانی مستقل در سوریه استفاده می کنند.

دولت ترکیه مخالفت شدید خود را برای ایجاد دفتر نمایندگی کردهای سوریه در ژنو اعلام کرده است و دولت سوئیس برای جلوگیری از تنش با دولت ترکیه اعلام کرده است دفتر نمایندگی اداره خودگردان ماموریت سیاسی ندارد بلکه بیشتر به عنوان یک انجمن بر اساس قانون مدنی این کشور دایر شده است.

محمت بالچی از موسسان و رئیس مشترک سازمان مبارزه برای انسانیت مستقر در ژنو می گوید ترکیه به دلیل این که نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق یا YPG بخشی از نیروهای دموکراتیک سوریه است از پذیرش آن خودداری می کند. ترکیه این نیرو را وابسته به پ.ک.ک دانسته بنابراین، سوئیس را به حمایت از پ.ک.ک متهم کرده است.

مارکو ساسولی، استاد دانشگاه ژنو ضمن دفاع از ایجاد دفتر نمایندگی اداره خودگردان در سوئیس گفت این مسئله به حل مسائلی از جمله بازداشت حدود 20 شهروند سوئیسی در مناطق شمال شرق سوریه به اتهام عضو شدن در داعش کمک می کند.

کردهای سوریه، برای اولین در سال 1394 دفتر نمایندگی خود را در مسکو پایتخت روسیه دایر کردند.

کد خبر 15865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha