ترکیه برای نگهداری از پناهجویان سوری از ژاپن هم پول گرفت

سرویس ترکیه - بر اساس توافقی که در استانبول امضا شد ژاپن 410 میلیون دلار به ترکیه می پردازد، این کشور تا کنون 550 میلیون دلار برای نگه داری از پناهجویان به ترکیه کمک کرده است.

به گزارش کردپرس، بر اساس توافق انجام شده بین وزرای خارجه دو کشور ترکیه و ژاپن، قرار است ژاپن 410 میلیون دلار برای نگهداری از 4 میلیون پناهجوی سوری به ترکیه بپردازد. این کشور همچنین تا کنون 550 میلیون دلار به ترکیه کمک کرده است.

بر اساس خبری که در روزنامه بیرگون منتشر شد، توشیمیتسو موتگی وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد که بر اساس توافقنامه ای که با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در استانبول به امضا رسیده است، ژاپن مبلغی در حدود 410 میلیون دلار وام به ترکیه خواهد پرداخت. این وام تا 7 سال بازپرداخت نشده و پس از آن تا 25 سال می تواند بازپرداخت شود.

وزیر خارجه ژاپن همچنین اعلام کرد که کشورش تا کنون برای نگه داری از پناهجویان سوری 550 میلیون دلار به ترکیه کمک کرده است. این کمک ها با میانجیگری سازمان ملل متحد و از طریق آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) به ترکیه پرداخت شده اند.

ژاپن که به دلیل سیاستش در عدم پذیرش پناهجویان مشهور است از بین 3 هزار و 936 مورد درخواست پناهندگی در سال 2020، تنها 47 مورد را پذیرفت. این کشور تا کنون تنها 12 پناهنده سوری را در بازه زمانی 2011 تا 2018 پذیرفته است.

کد خبر 15629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha