تا این لحظه برداشت مثبتی از همه پیام های طالبان داشته ایم

سرویس ترکیه - چاووش اوغلو اعلام کرد که ترکیه برداشت مثبتی از پیام های طالبان داشته و با این گروه مذاکره خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، درباره تحولات افغانستان گفت که ترکیه برداشت مثبتی از پیام های طالبان دارد و از مذاکره با طرفهای مختلف از جمله طالبان استقبال می کند.

بنا بر گزارش روزنامه سوزجو، چاووش اوغلو که روز گذشته برای گفتگو درباره روابط دو جانبه به اردن رفته بود، در یک کنفرانس خبری در امان پایتخت اردن درباره تحولات اخیر افغانستان گفت: «تصاویر ورود غیر نظامیان به فرودگاه کابل ما را ناراحت کرد. ما برای تامین امینت شهروندان خودمان همه کار انجام می دهیم. انتقال شهروندان ترکیه از افغانستان ادامه دارد. ما نه تنها تلاش می کنیم که شهروندان خود را نجات دهیم، بلکه برای انتقال شهروندان سایر کشورها نیز تلاش می کنیم.»

او افزود: «ما به عنوان ترکیه، از این پس از صلح و ثبات در افغانستان بیشترین حمایت را می کنیم. ما هرگز نیروهای مخالف را نفرستادیم. ما همه تلاشمان را برای تامین امنیت فرودگاه کابل انجام می دهیم. با همه آنها گفتگو خواهیم کرد اما اکنون باید هر کسی آرامش خود را حفظ کند.»

او درباره گفتگو با طالبان گفت: «ما در حال ادامه مذاکرات با همه طرف ها از جمله طالبان هستیم. می خواهیم بگوییم که تا این لحظه برداشت مثبتی از همه پیام های طالبان داشته ایم. ما به حمایت از صلح، ثبات، توسعه اقتصادی، و آرامش افغانستان ادامه خواهیم داد.»

لازم به ذکر است که به نظر می رسد اخباری که درباره ابطال طرح کنترل امنیت فرودگاه کابل توسط حکومت ترکیه، در رسانه ها منتشر شده اند، پس از این کنفرانس خبری انتشار یافته اند. شب گذشته رویترز با انتشار خبری مدعی شده بود که ترکیه برنامه ماندن در فرودگاه کابل را کنار گذاشته است.

کد خبر 15429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha