کسی حق توقیف دام در حال تردد داخل کردستان را ندارد

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: تردد دام در داخل استان و کشور قاچاق نیست و هیچکس حق توقیف آن را ندارد.

به گزارش کرد پرس, بهمن مرادنیا عصر امروز در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، در خصوص گزارش مدیرکل تعزیرات مبنی بر تلف شدن ۱۵ راس دام سبک توقیف شده، اظهار کرد: کردستان یک استان دامداری است و جابجایی دام در داخل استان و حمل آن به استان های دیگر کشور، قاچاق نیست.

وی با یادآوری مصوبه جلسات قبل در خصوص قاچاق نبودن دام در ترددهای داخل استانی، افزود: قوانین و دستورالعمل ها قابل احترام و لازم الاجراست اما برخی رفتارهای بیرحمانه صورت می گیرد که موجب آزار مردم می شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه، بارها گفته شده اگر دام به سمت خارج از کشور رفت توقیف کنید اما جابجایی آن در داخل استان و کشور قاچاق نیست، ادامه داد: کشاورزان امسال محصول نداشتند اگر دام های آنها هم توقیف و تلف شوند پس چگونه زندگی کنند. ‌

مرادنیا همچنین به مشکلات مرز رسمی باشماق اشاره کرد و یادآور شد: بخش عمده مشکلات مرز باشماق به ساماندهی این مرز باز می گردد.

وی با اشاره به اهمیت این مرز برای کشور، بیان کرد: این پروژه نباید طولانی شود و اگر می خواهیم از فرصت ها استفاده کنیم باید شعار و عمل را به هم نزدیک کنیم.

استاندار کردستان بر ضرورت مجهز شدن تیرپارک های مرز باشماق به تجهیزات آتشنشانی تاکید کرد و گفت: در مقابل برخی تهدیدها به راحتی عبور می کنیم اما این تهدیدها جبران ناپذیر است و جان و مال مردم و حیثیت استان را تهدید می کند.

مرادنیا در خصوص موضوع کشف قاچاق از سوی پست استان نیز اظهار کرد: مدیر باید تصمیم گیرنده باشد و اگر خلافی صورت گرفته سریع گزارش و جلوی تخلفات گرفته شود تا مردم امنیت و آرامش را در خدمات پست شاهد باشند.

وی افزود: اگر وظیفه ای بر عهده داریم باید آن را به درستی انجام دهیم, اما گاهی با تعلل یا تاخیر کار را انجام می دهیم، باید تسریع کنیم شاید در مورد کسی اشتباه شده باشد و شخص از اتهام قاچاق تبرئه شود.

کد خبر 15314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha