هشدار رسانه های غربی در مورد تکرار سناریوی افغانستان برای کردهای سوریه

سرویس جهان- رسانه های غربی هشدار دادند ممکن است آمریکا، بعد از خروج از افغانستان، به زودی نیروهای خود را از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نیز خارج کند و کردها بار دیگر در معرض حملات ترکیه قرار گیرند.

به گزارش کردپرس، برخی رسانه های غربی، از جمله رسانه های آمریکایی، از احتمال تکرار سناریوی افغانستان و خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده اند. آنها اشاره می کنند که بعد از خروج یکباره هزاران تن از نیروهای آمریکا از افغانستان، خروج 900 نیروی نظامی آمریکا از شمال سوریه، که اهمیت کمتری برای آمریکا دارد بعید نیست.

شبکه خبری فاکس نیوز و مجله ریزن آمریکا، با یادآوری این که نیروهای آمریکا در سال 2019 با خروج از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال این کشور، باعث حمله ترکیه به کردها و کشته و آواره شدن هزاران تن شدند، آن را خیانت به متحد وفادار آمریکا خوانده اند. این دو رسانه آمریکایی یادآوری کرده اند که کردهای سوریه در مبارزه با داعش نقش پیاده نظام آمریکا را بازی کردند و با قربانی کردن 12000 تن از نیروهای خود بساط داعش را از شمال و شمال شرق سوریه برچیدند اما واشنگتن آنها را در مقابل ترکیه تنها گذاشت.

خبرگزاری نیوز دات کام استرالیا نیز ماموریت آمریکا در افغانستان را شکست خورده توصیف کرده و با اشاره به خروج یکباره نیروهای این کشور از افغانستان و پیشروی سریع نیروهای طالبان، احتمال داده است این سناریو در شمال شرق سوریه و حتی اقلیم کردستان نیز تکرار شود و کردها شاهد خروج نیروی متحد خود از عراق و سوریه باشند.

مجله فوربس آمریکا نیز در گزارشی به بررسی احتمال خروج آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه پرداخته است.

کد خبر 15236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha