بدره و چرداول نیز در ایلام قرمز شدند / هشدار به مادران باردار

سرویس ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بدره و چرداول به شهرستان‌های با وضعیت قرمز در ایلام اضافه شده اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمیل صادقی فر افزود: متاسفانه از امروز شهرستان‌های بدره و چرداول نیز به شهرستان‌های با وضعیت قرمز اضافه شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر تنها شهرستان‌های هلیلان و سیروان و ملکشاهی جزء شهرستان‌های زرد در استان هستند، وضعیت در ملکشاهی نیز حالت افزایشی پیدا کرده به طوری که در روز گذشته ۲۱ مورد مبتلا در این شهرستان گزارش شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان ایلام در مرداد ماه نسبت به تیرماه بیش از ۴.۵ برابر تا به این لحظه افزایش یافته است.

صادقی فر عنوان کرد: شاید می‌توان گفت از شیوع موج کرونا تاکنون این اولین ماه است که افراد زیادی با سنین پایین با درگیری ریوی بالا از دست دادیم.

وی گفت: در ارتباط با مادران باردار نیز حجم ابتلای مادران باردار به کرونا بسیار نگران کننده است، متاسفانه در مرداد ماه نسبت به تیرماه شاهد افزایش پنج برابر درگیری مادران باردار به این بیماری بوده‌ایم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همه مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، یک مادر باردار چندین برابر از آن بیشتر موارد بهداشتی را رعایت کند چراکه قدرت و سرایت شیوع انتقال این بیماری بسیار بالاست.

کد خبر 15217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha