اردوغان بالاخره به بایدن تبریک گفت

سرویس ترکیه - رئیس جمهور ترکیه پس از سکوت چند روزه خود در خصوص پیروزی جو بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار پیامی انتخاب وی را از سوی مردم آمریکا تبریک گفت.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از سکوت چند روزه خود در خصوص پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار پیامی انتخاب وی را از سوی مردم آمریکا تبریک گفت.
به نوشته روزنامه ملیت، اردوغان در پیام خود که با "رئیس محترم منتخب" آغاز کرده است، عنوان کرد: «آرزومندم نتایج این انتخابات برای مردم دوست و متفقمان آمریکا مایه خیر باشد. همان گونه که در دوران معاونت ریاست جمهوری، به وسیله های گوناگون با هم دیدار کرده ایم، روابط ترکیه – آمریکا یک رابطه استراتژیکی است که به اصول اساسی و ریشه ای تکیه دارد. شرایطی که نشأت گرفته از تحولات منطقه ای و جهانی ما را رو در روی هم قرار داده است باید زمینه ساز تقویت و توسعه روابط متقابل با تکیه بر منافع و ارزش های مشترک باشد. یک بار دیگر تأکید می کنیم که در دوران پیش رو برای تحقق این امر آماده همکاری نزدیک با دولت آمریکا هستیم. باور داریم که روابط قدرتمند و متفقانه میان دو کشور همان گونه که تا کنون بوده است، بعد از این نیز بر تأثیرگذاری مثبت بر صلح جهانی ادامه خواهد داد. موفقیتتان در انتخابات را تبریک گفته و زندگی مردم آمریکا در صلح و رفاه را از صمیم قلب آرزومندم».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha