پلمپ ۳ واحد صنفی متخلف در محدودیت‌های کرونایی/لزوم همراهی مردم با کادر درمان

سرویس کردستان - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در روند تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف در سنندج سه واحد صنفی به علت تخلف از اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شد.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آرزو فلاحی اظهار کرد: نظارت بر فعالیت اصناف با توجه به وضعیت قرمز سنندج از لحاظ بیماری کرونا، با شدت بیشتری اجرا شده و همه صنوف ملزم به رعایت صد درصدی اصول بهداشتی هستند.

وی افزود: در ادامه روند تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف در وضعیت کنونی شهرستان سنندج سه واحد صنفی به علت تخلف از اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طی چهار روز گذشته 21 اکیپ گشت مشترک ستادی از 86 مکان بازدید نموده و کارشناسان محیطی نیز 442 واحد صنفی مختلف و مراکز خدمات پزشکی را مورد بازرسی بازدید قرار داده اند.

فلاحی با بیان اینکه در این بازدیدها 42 مورد اخطاریه 24 ساعته بهداشتی به مراکز خاطی صادرشده که می بایست سریعاً نواقص موجود را در زمان تعیین شده مرتفع کنند، یادآور شد: در روند این بازدیدها 375 کیلوگرم مواد غذائی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است.

وی در زمینه پیگیری اخطاریه های تاریخ گذشته و شکایات مردمی بیان کرد: در مدت زمات یاد شده 36 مورد اخطاریه و چهار مورد شکایات مردمی ثبت و در سامانه 190 مورد پیگیری لازم قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص نظارت بر اماکن تهیه و عرضه مواد غذائی آماده، رستوران‌ها و مراکز مشابه، گفت: 182 مورد بازرسی از اماکن مذکور در مدت یاد شده به عمل آمده است.

فلاحی در زمینه اقدامات نظارتی بر سلامت نان اظهار کرد: بازرسین این مرکز 8 مورد نان خبازی‌های مختلف را از نظر میزان نمک مجاز در نان و عدم استفاده از جوش شرین مورد نمونه برداری قرار دادند.

وی در ادامه 32 مورد نمونه برداری از آب شرب جهت تایید سلامت آب و 226 مورد تست کلر سنجی را از دیگر اقدامات این مرکز در زمینه نظارت بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بازرسین این مرکز ضمن بازدید‌های مکرر از تالارها و اماکن مختلف نسبت به اجرای مناسبت‌های مختلف با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظارت کامل داشته و در مدت یاد شده چند مراسم مختلف مردمی و ورزشی مورد بازدید قرار گرفته است.

فلاحی یادآور شد: تعدادی از این مراسم‌ها با توجه به اجرا در اماکن سر بسته و وضعیت قرمز شهر سنندج از لحاظ بیماری کرونا لغو شد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همگانی بوده و قصور و کوتاهی در وضعیت کنونی نیز قابل جبران نخواهد بود، بیان کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود تعدادی از صنوف تجاری، واحدهای صنفی و ورزشی نسبت به این مهم اهمال نموده و سلامت شهروندان را به خطر می اندازند که برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی چهار روز گذشته سه واحد صنفی مختلف شامل رستوران، آرایشگاه‌ و یک مکان ورزشی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کسب حکم قضایی پلمپ شده‌اند.

فلاحی اظهار کرد: پیک پنجم بیماری کووید 19 در استان با سرعت زیاد در حال افزایش بوده و متأسفانه هر روز شاهد ابتلای تعداد زیادی از شهروندان سنندجی به این بیماری مهلک هستیم که رسالت همه آحاد جامعه در این ایام همکاری، همدلی و همراهی با کادر سلامت در مقابله با کرونا است.

وی افزود: در چهار روز گذشته تعداد 593 نفر از شهروندان سنندجی از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در مراکز نمونه گیری و تست کرونا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

کد خبر 14869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha