کردها از هیچ پروژه ای در ترکیه نفع نمی برند

سرویس جهان – فرد لاندال می گوید کردهای ترکیه از هیچ پروژه اقتصادی در ترکیه از جمله پروژه های عظیم سدسازی و کشاورزی در جنوب شرق ترکیه نفعی نبرده اند.

به گزارش کردپرس، فرد لاندال، دیپلمات و سفیر سابق آمریکا در کشورهای مختلف، ضدیت با کردهای ترکیه را پروژه دولت های پی در پی در این کشور دانست که نتیجه آن به حاشیه رانده شدن جمعیت چند میلیونی کردهای این کشور بوده است.

فرد لاندال به مجله بورگن گفت: کردها از منافع اقتصادی پروژه های مختلف در ترکیه نفعی نمی برند. پروژه های بزرگ سدسازی و کشاورزی در جنوب شرق ترکیه قرار بود برای کردها رفاه اقتصادی همراه داشته باشد اما در عمل چنین نبوده است.

سفیر اسبق آمریکا در کشورهای مختلف تاکید کرد علت مخالفت شدید رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با کردها تفاوت دیدگاه و ایدئولوژی است.

لاندال تاکید کرد دیدگاه کردها خطری جدی برای پایگاه رای اردوغان در شهرهای جنوب شرق بوجود آورده است.

او با این حال، با اشاره به فعالیت های گسترده کردهای ترکیه در حوزه زبان و فرهنگ گفت هنوز امید به بهبود وضعیت در مناطق کردنشین ترکیه از بین نرفته است.

دیپلمات اسبق آمریکایی معتقد است سرکوب کردها به داخل ترکیه منحصر نشده و دولت اردوغان نیروهای کرد سوریه را که نقش بزرگی در مقابله با داعش داشتند تروریست می داند.

کد خبر 14857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha