تعداد سالن های سینمایی از نشانه های توسعه یافتگی فرهنگی هر منطقه است

سرویس کردستان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، حوزه هنری را پیشگام در ارتقاء زیرساخت های فرهنگی کردستان عنوان کرد و گفت: تعداد سالن های سینمایی از نشانه های توسعه یافتگی فرهنگی هر منطقه است.

به گزارش کُرد پرس، بهرام نصراللهی زاده صبح امروز از بخش های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج بازدید و در جریان اقدامات صورت گرفته در ارتقاء این پردیس 3 سالنه به یک پردیس 7 سالنه قرار گرفت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه حوزه هنری به لزوم افزایش زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان بسیار ارزشمند است چرا که یکی از نشانه های بسیار مهم توسعه یافتگی فرهنگی، وجود سالن های سینمایی است.

وی با تأکید بر ضرورت پیوست فرهنگی پروژه های عمرانی، افزود: فرهنگ زیربنای توسعه است و سرمایه گذاری در بخش فرهنگ می تواند در تمامی زمینه ها پیشرفت را به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی، نهادینه کردن ارزش ها، بالا بردن سطح فرهنگ عمومی، افزایش شور و نشاط اجتماعی، امید آفرینی و ... حاصل توجه به فرهنگ و هنر در استان خواهد بود.

نصرالهی زاده یادآور شد: از اقدامات خوبی که در چند سال اخیر در استان صورت گرفته است ساخت سالن های سینمایی در استان است که با تلاش حوزه هنری پیگیری و با حمایت های صورت گرفته استانی در سنندج، بیجار و سقز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

وی بیان کرد: افزایش 9 سالن سینمایی به صورت همزمان با بیش از 700 صندلی یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری استان و کشور است که نشان از عزم و توجه جدی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارتقای شاخص های فرهنگی در استان هنر و فرهنگ کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: پردیس سینمایی بهمن سنندج از سال 90 تا کنون به عنوان مرکز فرهنگ و هنر استان با بخش های مختلف آن مشغول به فعالیت بوده و امروز با ارتقای این پردیس به یک مجموعه عظیم سینمایی و فرهنگی با 7 سالن مجهزو کاربری های مختلف سینمای کودک، آمفی تئاتر، استودیو صدا و دوبله مجهز و حرفه ای، سینمای روباز، کتابخانه تخصصی هنری، گالری و کافی شاپ بسیاری از نیازمندی های استان را مرتفع و امکانی ارزشمند برای استفاده عموم مردم و جامعه نخبگان و هنرمندان استان را فراهم کرده است.

نصرالهی زاده بر لزوم بروز رسانی بخش های قدیمی پردیس سینمایی بهمن سنندج تأکید کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار لازم در خصوص تعویض صندلی و دیگر موارد مورد نیاز این مجموعه را تأمین کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در این بازدید اظهار کرد: ما در مجموعه حوزه هنری از دوران کرونا با تمام ناگواری ها و سختی های فراونی که به همراه داشته است به عنوان یک فرصت در ارتقای زیرساخت های فرهنگی و هنری استان بهره گرفتیم.

امین مرادی ادامه داد: در حالیکه بخش اعظمی از فعالیت های فرهنگی کشور و استان تعطیل شد، حوزه هنری استان کردستان با بسیج امکانات در کمتر از 15 ماه 9 سالن سینمایی را به سالن های استان افزود و توانستیم میانگین سرانه صندلی استان را از میانگین سرانه صندلی سینمایی کشور بالاتر ببریم.

وی یادآور شد: در کنار ساخت سالن های سینمایی ساخت و تجهیز سه گالری هنری در سنندج، سقز و بیجار، ساخت و تجهیز استودیو حرفه ای صدا و تصویر و توجه به امکانات رفاهی و تفریحی خانواده ها در مجموعه پردیس های مهر سقز، بهمن سنندج و آزادی بیجار از اقداماتی است که صورت گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: انشاالله شنبه 9 مرداد ماه مراسم افتتاحیه این امکانات فرهنگی با حضور هنرمندان و مسئولان کشوری و استانی به صورت همزمان در محل پردیس سینمایی مهر سقز برگزار خواهد شد.

کد خبر 14126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha