HDP صدای میلیون ها نفر است/هیچ کس نمی تواند صدای این مردم را خاموش کند

سرویس ترکیه - عایشه آجارا باشاران در تجمع هواداران HDP در باتمان خطاب به حکومت گفت که هیچ کس توان خاموش کردن صدای مردم کرد را ندارد.

به گزارش کردپرس، عایشه آجار باشاران سخنگوی شورای زنان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در تجمع هواداران و اعضای این حزب در باتمان خطاب به حکومت گفت که هیچ کسی نمی تواند صدای اعتراض مردم کرد را خاموش کند.

اعضای ستاد استانی حزب دموکراتیک خلق ها در باتمان، حمله مسلحانه به ساختمان دفتر حزب در مارماریس را محکوم کردند. عایشه آجار باشاران، سخنگوی شورای زنان HDP، و نماینده این حزب، محمت دمیر و سونگل قورخماز، شهردارهای مشترک باتمان، و فعالان جنبش زنان آزاد (TJA)، اعضای انجمن مادران صلح، و اعضای HDP در این تجمع حضور داشتند.

خبرنگار بین النهرین در گزارش این تجمع نوشت: نیروی های پلیس باتمان برای انحلال این تجمع تلاش کردند اما با مقاوت این افراد مواجه شدند. آنها با در دست داشتن پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود «ما بودیم، هستیم، و خواهیم بود» فریاد می زدند: «سرکوب نمی تواند ما را بترساند. HDP از مردم است. مردم در اینجا هستند.»

باشاران در سخرانی خود در این تجمع با بیان این که احزاب مخالف حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) به طور پیوسته مورد حمله این ائتلاف قرار می گیرند گفت: «عاملان واقعی این حوادث کسانی هستند که افراد حمله کننده را به این کار وا می دارند.»
او با اشاره به این که HDP صدای میلیون ها نفر است گفت: «کسانی که به دیوار پوسیده تکیه داده اند، باید بدانند که بالاخره یک روز باید در پیشگاه قانون محاکمه شوند. سربازان و افراد پلیسی که اینجا جمع شده اید تا مانع تجمع مردم شوید، شما در ازمیر و مارماریس کجا بودید؟ هیچ کس نتوانست صدای این ملت را خاموش کند، نخواهد توانست و شما هم نخواهید توانست صدای این ملت را خاموش کنید.»

کد خبر 13505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha