محدود شدن فعالیت نهادهای کردی در آلمان

سرویس جهان- پلیس آلمان در کنار لغو کنفرانس یکی از سازمان های کردی، برای فعالیت دیگر سازمان های کردی محدودیت ایجاد کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه مورنینگ استار انگلیس، دولت آلمان که استفاده از نمادهای پ.ک.ک در این کشور را ممنوع کرده است، مانع برگزاری چهارمین نشست KCDK-E در اروپا شد.

پلیس کلن آلمان در تماس با برگزار کنندگان کنفرانس از آنها خواست آن را برگزار نکنند. پلیس درباره علت مخالفت با برگزاری این کنفرانس گفته است 200 تن از کادرها و مسئولان ارشد پ.ک.ک قصد شرکت در این کنفرانس را داشته اند.

اما رهبران این نهاد گفته اند این یک اتهام بی اساس است و این سازمان که در بلژیک به ثبت رسیده می تواند در سراسر اروپا کنفرانس برپا کند.

به نوشته روزنامه مورنینگ استار، قرار بود هیئت هایی از 13 کشور اروپایی و دو هیئت از کانادا و استرالیا در این کنفرانس شرکت کنند.

این گروه لغو کنفرانس این نهاد کردی در آلمان را تشدید فشار بر گروه های کردی و محدود کردن فعالیت سیاسی کردها در اروپا قلمداد کرده اند.

به نوشته روزنامه مورنینگ استار، دولت آلمان اخیرا اقدام به ایجاد محدودیت برای سازمان های وابسته به کردها و حتی گروه های چپ آلمانی کرده است.

کد خبر 13238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha