هشدار سفارت ترکیه در کابل به شهروندان این کشور

سرویس ترکیه - سفارت ترکیه در کابل از شهروندانش خواست تا از سفر بین ولایت های مختلف خودداری کرده و در مدت سفر خود به افغانستان تجدید نظر کنند.

به گزارش کردپرس، همزمان با ادامه مذاکرات بر سر پیشنهاد ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزای در کابل پس از خروج نیروهای امریکایی، وضعیت امنیت در افغانستان هر روز بدتر می شود. سفارت ترکیه در کابل به شهروندان ترکیه هشدار داد که از سفر بین ولایت های مختلف بپرهیزند.

بنابر گزارش روزنامه جمهوریت، همزمان با شدت گرفتن درگیری ها میان ارتش افغانستان و طالبان، سفارت ترکیه در کابل با صدور اخطار امنیتی به شهروندان ترکیه مقیم افغانستان هشدار داد که از سفر بین ولایت های مختلف، به ویژه ولایت هایی که زیر نظر سرکنسولگری مزار شریف قرار دارند اجتناب کنند.

بر اساس این گزارش شرایط امنیتی در ولایت های فاریاب، جوزجان، و سرپل در مناطق شمالی افغانستان، که در منطقه وظیفه سرکنسولگری مزارشریف قرار دارند بهبهود نیافته و حتی در برخی مناطق مانند ولایت های بلخ، سمنگان، بغلان، تخار، قندوز، و بدخشان وخیم تر شده است. در این اطلاعیه آمده است که شهروندان ترکیه باید درباره امنیت خود هشیار بوده و از سفرهای بین استانی بپرهیزند و درباره مدت اقامت خود در افغانستان تجدید نظر کنند.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری جمهوریت از منابع دیپلماتیک ترکیه در افغانستان کسب کرده است، با وجود افزایش نا امنی ها در منطقه، سرکنسولگری ترکیه در مزار شریف باز است و به فعالیت خود ادامه می دهد.

کد خبر 12918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha