نبود زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی کردستان مانعی برای تولید است

سرویس کردستان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان باید جوابگوی عدم نبود زیرساخت های لازم در شهرک‌ها  به عنوان مانعی برای تولید باشد.

به گزارش کُرد پرس، خالد جعفری ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید جوابگو باشد چرا که نبود زیرساخت در شهرک‌ها مانع تولید است و باید در راستای برطرف کردن این موانع در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قطع برق واحدهای تولیدی در اولویت‌های آخر قرار دارد، افزود: به منظور جلوگیری از ضرر و آسیب به واحدهای تولیدی در زمان قطع برق می طلبد این واحدها از ژنراتور استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: در این جلسه مصوب می‌شود بانک‌ها نسبت به پرداخت خرید ژنراتور به واحدهای تولیدی در سریع ترین زمان ممکن و با ساده ترین شرایط اقدام کنند.

جعفری یادآور شد: برای جلوگیری از ضرر مالی به واحدهای تولیدی می‌طلبد تعامل و همکاری بین کارگران و کارفرمایان برقرار شود و کارگران توجیه شوند برای حفظ اشتغال در این شرایط سخت نهایت همراهی را با کارفرمایان داشته باشند.

وی بیان کرد: همه مسئولان باید از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای حمایت از واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی استفاده کنند تا شاهد حفظ اشتغال و تولید در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر تسریع در تامین آب شهرک صنعتی آونگان قروه تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات آب این شهرک به تمدید پروانه چاه و انشعاب برق آن بر می‌گردد که این اقدام باید سریع انجام شود تا واحدهای مستقر دچار مشکل نشوند.

پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به چهار واحد تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: وضعیت بدهی هفت واحد تولیدی در بخش کشاورزی در این جلسه تعیین تکلیف شد و علاوه بر این پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به چهار واحد تولیدی هم به تصویب رسید.

محمد دره‌وزمی تصویب۵۰ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی برای یک واحد تولیدی و حل مشکل بانکی یک واحد تولیدی دیگر را از اقدامات انجام شده در این جلسه کارگروه عنوان کرد و افزود: از دیگر دستور کارهای جلسه امروز بررسی وضعیت آب شهرک صنعتی آونگان قروه است.

وی ادامه داد: براساس وعده مدیران شرکت آب منطقه‌ای و توزیع نیروی برق و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مشکل آب شهرک صنعتی آونگان قروه تا یک هفته آینده برطرف می‌شود.

کد خبر 12872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha