واکنش وزارت خارجه ترکیه به گزارش سرباز-کودک از سوی آمریکا

سرویس ترکیه - وزارت امور خارجه ترکیه به گزارش آمریکا مبنی بر استفاده ترکیه از سرباز-کودکان واکنش نشان داد.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای به گزارش منتشر شده از سوی ایالات متحده آمریکا مبنی بر قاچاق انسان و استفاده از سرباز-کودکان در جنگ واکنش نشان داد و این گزارش را «اتهامات بی اساس خواند».

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است:
«ترکیه تمام تلاش خود را برای پیشگیری از قاچاق انسان، و مجازات مجرمان و حمایت از قربانیان انجام می دهد. عزم راسخ ما با ارائه برنامه "اقدام عملی حقوق بشر" با چشم انداز "فرد آزاد، جامعه قوی، ترکیه دموکراتیک تر" که با امضای رئیس جمهور ما منتشر شده و مبارزه موثر با قاچاق انسان نیز از اهداف آن است، نشان داده می شود.

ما همچنین ادعاهایی را که در آن مسئولیت استخدام کودکان به عنوان سرباز را به ترکیه نسبت می دهند به تمامی رد می کنیم. ترکیه در زمینه حمایت از حقوق کودکان تابع قوانین مصوب سازمان ملل است و سابقه این کشور در زمینه حقوق کودکان بی عیب و نقص است.

این ادعاها نشانه استاندارد دوگانه و ریاکارانه ایالات متحده آمریکا است که آشکارا از سازمان تروریستی PKK/PYD/YPG [حزب کارگران کردستان/یگان های مدافع خلق] پشتیبانی می کند که کودکان را در اقدامات تروریستی در سوریه و عراق استفاده می کنند...

ترکیه با توجه به کنوانسیون هایی که طرف آن است، مانند گذشته قاطعانه به تلاش های خود برای پیشگیری از قاچاق انسان ادامه خواهد داد.»

لازم به ذکر است روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار گزارشی ترکیه را فهرست کشورهایی قرار داد که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می کنند.

همچنین یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که «در لیبی نیز از سرباز- کودک ها استفاده می شود و واشنگتن امیدوار است که در مورد این مسئله بتواند با آنکارا همکاری کند.»

کد خبر 12731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha