استفاده از تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی در غرب کردستان نیازمند فرهنگ سازی است

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: اعتقادات مذهبی ساکنان غرب استان دلیل عدم استفاده آنان از تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی بوده و این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا صبح امروز در میزبانی از نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، خواستار اقدام جدی تر در کردستان به ویژه در غرب استان شد و با اشاره به اینکه اهالی این مناطق به دلیل محدودیت های مذهبی تمایلی به استفاده از تسهیلات ندارند، پیشنهاد کرد همایشی برگزار و با کمک چهره های سرشناس و مقبول اهل سنت، در میان این مردم فرهنگ سازی شود و اهالی این مناطق هم به استفاده از این فرصت تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در روستاها بسیار متقاضی دارد خواستار توجه بیشتر به روستاهای کردستان در این زمینه شد.

استاندار کردستان در ادامه حاشیه نشینی را یکی دیگر از مباحث مهم در کردستان عنوان و با یادآوری اینکه 50 درصد از جمعیت شهری در 25 درصد از فضای شهری استان ساکن هستند، بیان کرد: بحث حاشیه نشینی در کردستان نیازمند یک اقدام جدی است.

مرادنیا در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در استان، گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن جزو نهادهایی است که در آن تغییر ایجاد نشده و با همان فضا در حال خدمت است.

کد خبر 12574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha