650 میلیارد تومان برای احداث جاده جدید سنندج مریوان هزینه شد

سرویس کردستان - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از سال 82 تا کنون که پروژه راه جدید سنندج مریوان در دست احداث بوده، 650 میلیارد تومان اعتبار صرف شده که بیش از 450 میلیارد آن از سال 95 به بعد به پروژه تزریق شده است.

به گزارش کرد پرس، عرفان مرادی در مراسم افتتاحیه محور جدید سنندج - مریوان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: طول پروژه جاده جدید سنندج - مریوان (واریانت تیژتیژ - گاران) ۵۲ کیلومتر و عرض جاده ۱۰ متر است و در ۶ قطعه اجرا شده و شامل سه دستگاه تونل با سه هزار و ۶۳۰ متر که تونل باغان آن یک هزار و ۹۴۲ متر است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: با بهره برداری از این پروژه مسیر سنندج - مریوان ۲۵ کیلومتر کوتاه تر شده و ایمنی جاده بسیار بالاتر می رود و این مسیر از ۱۲۵کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه عملیات ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۲ شروع شده است، ادامه داد: پروژه دارای چهار سازه مهم و شامل سه دستگاه تونل و یک دستگاه پل به طول ۲۵۰ متر است.

مرادی یادآور شد: پروژه جاده جدید سنندج - مریوان تا سال ۱۳۹۵، ۴۰ درصد پیشرفت داشت اما از سال ۱۳۹۵ به بعد با پیگیری‌های وزارتخانه و حمایت دفتر مقام معظم رهبری، اعتبارات روند جهشی گرفت و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که چهار هزار میلیارد ریال آن از سال ۱۳۹۵ به بعد به این پروژه تخصیص یافت.

وی ارزش روز پروژه جاده جدید سنندج - مریوان ۱۵ هزار میلیارد ریال است، بیان کرد: از جمله مزایای این پروژه کاهش بار ترافیکی مسیر قدیمی، کاهش صادفات جاده‌ای، افزایش ایمنی، کاهش استهلاک خودرو و صرفه جویی در مصرف سوخت است.

کد خبر 12517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha