522 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد

سرویس کردستان - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام 522 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 295 عملیات مربوط به اطفاء حریق و 227 عملیات نیز به امدادرسانی اختصاص داشته است.

به گزارش کُرد پرس، سهیل فضل وزیری در جمع خبرنگاران به آمار عملیات های انجام شده در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و اظهار کرد: حفظ و حراست از جان و مال شهروندان همواره برای آتش نشانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این رو آتش نشانان سنندجی در راستای امداد رسانی سریع و به موقع با تمام توان در زمان بروز حوادث خدمات رسانی کرده اند.

وی از انجام 522 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد 295 عملیات مربوط به اطفاء حریق و 227 عملیات نیز به امدادرسانی اختصاص داشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: انجام 129 فقره عملیات اطفاء حریق مسکونی، 87 فقره فضای سبز و کشاورزی، مرتع و جنگل، 28 مورد مربوط به ماشین آلات، 16 فقره تجاری، انبار 13 مورد، 13 فقره ضایعات و زباله، یک مورد مراکز بهداشتی درمانی، یک مورد تاسیسات شهری، اداری یک مورد و 6 فقره سایر موارد از 295 عملیات اطفاء حریق صورت گرفته توسط آتش نشانان سنندجی بوده است.

فضل وزیری یادآور شد: از 227 فقره عملیات امداد رسانی طی سه ماهه نخست امسال؛ 135 مورد مربوط به گرفتن حیوانات موذی و وحشی، 52 مورد گیر کردن شهروندان در آسانسور، 15 مورد تصادف، 13 مورد گیر کردن انگشتر، 3 فقره ریزش آوار، 2 فقره انفجار گاز، 2 مورد سقوط در چاه، یک مورد خفگی و گازگرفتگی، یک مورد برق گرفتگی و سایر موارد 3 فقره بوده است.

وی بیان کرد: در حوادث اتفاق افتاده در طول سه ماهه نخست سال جاری؛ تعداد 5 نفر از شهروندان دچار آسیب دیدگی شده و متاسفانه تعداد 8 نفر از شهروندان فوت شده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در این بازه زمانی تعداد 116 نفر تحت آموزش قرار گرفته اند که از این تعداد 40 مورد برون سازمانی مختص ادارات و 76 مورد درون سازمانی بوده است.

کد خبر 12436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha