اختصاص ۲ ميلياردتومان براي توسعه زيرساخت های روستاي مرزی شيخ صله

سرویس کرمانشاه _ استاندار كرمانشاه گفت: استاندار كرمانشاه با اعلام خبر اختصاص 20 ميليارد ريال براي اجراي پروژه هاي عمراني در روستاي مرزی شيخ صله گفت: هر گونه كمك و حمايت از اين روستا در واقع كمك به توسعه صادرات و مرزها است.

به گزارش کردپرس؛ "هوشنگ بازوند" در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی روستای شیخ صله در حوزه های درمانی، آموزشی و ورزشی، اظهار داشت: اين روستا به دليل اينكه بخشي از صادرات كشور را به خود اختصاص داده و همچنين ديگر قابليت ها يك روستاي با ارزش است لذا بايد اقداماتي در زمينه تسهيل گري صادرات و توسعه زيرساخت هاي آن صورت گيرد.

وي بيان داشت: تسهيل گري در امر صادرات اين روستا مستلزم ايجاد و توسعه زيرساخت هاي لازم مي باشد بنابراين دستگاه هاي اجرايي موظف به پيگيري و تلاش بيشتر در جهت توسعه اين زيرساخت ها به منظور كمك به توسعه صادرات و رونق دهي به مرز مي باشند.

مقام عالي استان تصريح كرد: هر چند كه در بازديد هاي صورت گرفته روند اجراي كارها در اين روستا خوب مشاهده شده اما با توجه به حجم تردد كاميون ها براي صادرات كالاها و همچنين اجراي ديگر برنامه ها اين روستا نيازمند ارائه خدمات بيشتر مي باشد.

بازوند خواستار انجام هماهنگي لازم از سوي معاونت عمراني استانداري كرمانشاه در زمينه افزايش سطح درآمد دهياري روستاي شيخ صله شد و گفت: اين روستا با توجه به اينكه داراي قابليت هاي مختلف مي باشد اين امكان را دارد كه تبديل به شهر شود لذا ما اين موضوع را از طريق وزير كشور پيگيري خواهيم كرد و با توجه به اينكه اين روستا روزانه به بيش از 7 هزار نفر خدمات ارائه مي كند طبيعتاً هئيت دولت نيز با اين طرح موافقت خواهد كرد.

استاندار كرمانشاه با اعلام خبر اختصاص 20 ميليارد ريال براي اجراي پروژه هاي عمراني در روستاي شيخ صله گفت: اين اعتبار براي اجراي پروژه هاي عمراني در اين روستا اختصاص پيدا خواهد كرد و ضرورت دارد كه اين اعتبار به پروژه هاي مهم مانند بهره برداري درمانگاه و ... اختصاص پيدا كند.

وي در خصوص اقدمات صورت گرفته براي احداث سالن ورزشي در اين روستا بيان داشت: طي چند مدت گذشته مقرر شد كه يك سالن ورزشي در روستاي شيخ صله با همكاري شركت شستا و استانداري كرمانشاه احداث شود و امروز هم كه در گفتگويي با وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم اين موضوع را مجدداً مطرح كردم و ايشان هم قول داد كه 50 درصد اعتبار شركت شستا براي احداث اين پروژه اختصاص پيدا كند و ما هم 50 درصد خود را از محل اعتبارات زلزله اختصاص خواهيم داد اما به لحاظ اينكه اعتبار استان از محل اعتبار زلزله مي باشد بنابراين بايد اول شركت شستا به تعهدات خود عمل كند.

مقام عالي استان هر گونه كمك و حمايت از روستاي شيخ صله را در واقع كمك به توسعه صادرات و مرزها عنوان كرد و گفت: هر چند كه اقدامات خوب و اثرگذاري در اين روستا شكل گرفته اما به لحاظ اينكه روستاي شيخ صله روزانه قادر است كه به 7 هزار نفر خدمات ارائه كند حتماً نيازمند اجراي زيرساخت هاي بيشتري براي توسعه مي باشد لذا همه بايد كمك كنند تا مشكلات اين روستا هر چه سريعتر حل شود.

کد خبر 12250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha